همشهری آنلاین: «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری دو جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه منتقدان جشنواره فیلم استانبول را کسب کرد.

فیلم ایرانی

به گزارش فارس، شب گذشته 4 اسفند در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم‌های مستقل استانبول، فیلم «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه منتقدان جشنواره فیلم استانبول را از آن خود کرد.

این اولین بار در طول تاریخ برگزاری جشنواره است که این دو جایزه به یک فیلم تعلق می‌گیرد.

«ماهی و گربه» در ادامه موفقیت های بین المللی‌اش به همراه نه فیلم دیگر از کشورهای اروپایی و امریکایی تنها فیلم آسیایی این رقابت بود.

کسب جایزه بزرگ این جشنواره از این نظر اهمیت داشت که تمرکز اصلی فستیوال استانبول بر فیلم های موفق سایر فستیوال ها و نمایش آنها در کنار یکدیگر بود.

امسال و در طول برگزاری جشنواره دیوید لینچ و میشل گوندری به عنوان مهمانان افتخاری حضور داشتند و گوندری درباره شیوه های فیلم سازی اش در جلسه ای برای دانشجویان سینما سخنرانی کرد.

«ماهی و گربه» دو نمایش در طول جشنواره داشت که مکری پس از پایان هر دو نمایش با تماشاگران فیلم به گفتگو پرداخت و نظرات آنان را درباره فیلم شنید.

پخش کننده بین المللی فیلم محمد اطبایی هم چندی پیش از حضور "ماهی و گربه" در چند جشنواره دیگر تا پایان سال 92 خبر داده بود.

فیلم سینمایی «ماهی و گربه» از محصولات ایران نوین فیلم است که به تهیه کنندگی سپهر سیفی اولین نمایش را در ایران با جشنواره فیلم فجر تجربه کرد.

کد خبر 250796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز