همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با جمعی از سینماگران جمهوری عربی مصر با اشاره به مشترکات فراوان فرهنگی و تاریخی دو کشور اظهار داشت: جشنواره بین المللی فیلم فجر، یکی از معتبر‌ترین جشنواره‌های بین المللی جهان است و ویترین سینمای ایران محسوب می‌شود.

سینما

به گزارش ایلنا، علی جنتی در این دیدار افزود: توجه به بازارهای مشترک در حوزه‌های فیلم و سینما و همچنین تبادل تجربه‌های فنی و هنری دو کشور در این زمینه از ملزومات تعامل فکری و فرهنگی است.

جنتی، زمینه سازی برای ایجاد و امضای تفاهم نامه‌هایی که منجر به عملیاتی شدن دیدگاه‌ها و نظرات برای فعالیت‌های مشترک در زمینه سینما می‌شود را ضروری و لازم دانست.

وی گفت: مصر در بخش سینما از جایگاه خوبی برخوردار است و کشور ایران با توجه به این مقوله حاضر است تجربیات خود ا در این حوزه در اختیار علاقه مندان سینمایی قرار دهد و از تجربیات سینماگران این کشور نیز استفاده کند.

وزیر ارشاد، دو کشور را دارای پیشینه تاریخی و تمدنی دیرینه دانست و اظهار داشت: با توجه به مشترکات و علاقه‌های فکری، اجتماعی، هنری و تمدنی که داریم می‌توانیم در حوزه سینما به جهش‌های خوبی دست یابیم.

وی با بیان اینکه سینمای ایران در مصر از جایگاه خوبی برخوردار است و فیلم و سریال‌های آن مخاطبان بی‌شماری دارد گفت: پخش فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی در کشور مصر بسیار تاثیرگذار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین پیشنهاد کرد؛ تفاهم نامه‌هایی برای همکاری‌های مشترک در حوزه سینما بین خانه سینمای ایران و خانه سینمای مصر ایجاد شود.

برخی از حاضرین این جلسه به گفت‌و‌گو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختند و نظرات و پیشنهادات خود در زمینه‌های سینمایی را به اطلاع جنتی رساندند.

در این جلسه لوح سپاسی از سوی «محمود عبدالسمیع» رییس هیات به علی جنتی اهدا شد.

کد خبر 245574
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز