همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «فیلسوف‌های احمق» به کارگردانی «سعید چاری» و با موضوع پاسخ به فیلم توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر(ص) کلید خورد.

فیلم ایرانی

به گزارش فارس، فیلم «فیلسوف‌های احمق» به کارگردانی سعید چاری و تهیه‌کنندگی هادی مشکات در جوابیه فیلم توهین آمیزی که سال گذشته در رابطه با پیامبر اسلام ساخته شده بود، همزمان با میلاد پیامبر با مدیریت فیلمبرداری حسین ملکی و فیلمنامه‌ای از ثنا صادفی در تهران با ضبط سکانس‌هایی از بازی اسامه بن لادن کلید خورد.

این فیلم که با زبان طنز به پشت صحنه چگونه ساخته شدن آن فیلم توهین آمیز و دست‌های پشت پرده صیهونیست‌ها و اسلام ستیزی آنها می‌پردازد، داستان سام باسیل کارگردان آمریکایی است که با کمک کشیش تری جونز و یهودیهای سرمایه گذار اقدام به ساخت آن فیلم موهن نموده است که باعث خشم مسلمانان جهان شده است.

تمامی اتفاقات این فیلم بر مبنای واقعیتهای اتفاق افتاده است اما از آنجا که روند ساخته شدن آن فیلم بسیار احمقانه بوده است؛ باعث ایجاد فضایی کمدی در فیلم می‌شود.

در این فیلم سام باسیل که یک کلاهبردار سابقه دار در آمریکا بوده است و همیشه قصد داشته تا یک فیلم بسازد اما هیچ تهیه کننده و کمپانی آمریکایی حاضر به همکاری با او نمی‌شود بعد از اتفاق 11 سپتامبر که موج اسلام ستیزی در غرب راه می‌افتد با تری جونز کشیش آشنا می‌شود و از آنجا که تری جونز کشیش کینه عجیبی از اسلام به دل داشته با همکاری صیهونیستهای یهودی و سرمایه‌گذاری آنها اقدام به ساخت فیلمی موهن در مورد حضرت محمد (ص) می‌کنند و انتظار دارن با ساخت آن فیلم اسکار سال را بگیریند اما تمام پیشی بینهای آنها نتیجه معکوس می‌دهد و فیلم بعد از انتشار در اینترنت با خشم مسلمانان جهان مواجه می‌شوند و ترس آنها باعث می‌شود تا تصمیمات شتاب زده دیگری بگیرند و روز به روز آنها را بیشتر در منجلابی که گرفتارش شده‌اند فرو می‌برد.

این فیلم یک کمدی موقعیت است و در واقع فیلمنامه طوری نوشته شده است که نشان می‌دهد تمام وقایعی را که سام باسیل به پیامبر اسلام در فیلمش نسبت داده است را در وجود خودش دارد.

در این فیلم گریم‌های متفاوتی از جرج بوش - اسامه بن لادن - تری جونز کشیش - سام باسیل - نوسترا داموس و ... را می‌بینیم که قرار است بازیگران مطرح سینما در این نقش‌ها حاضر شوند و قرار است حوادث 11 سپتامبر در این فیلم بازسازی شود.

سعید چاری در این باره گفت: آقای هادی مشکات سال گذشته یک ماه بعد از انتشار آن فیلم توهین آمیز پروانه ساخت جوابیه فیلم را دریافت نمود و ما از سال گذشته مشغول تحقیق و نوشتن فیلمنامه آن بودیم و از آنجایی که این فیلم اولین فیلم جوابیه‌ای است که راجع به آن فیلم موهن ساخته شده کیفیت ساختش از همان ابتدا برایمان خیلی مهم بود و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا یک فیلم آبرومند بسازیم.

چاری گفت متاسفانه در غرب فیلمهایی نظیر آرگو - 300 و یا همین فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر ساخته شده است و معمولا بعد از اکران فیلمها در ابتدا یک موج اعتراضی در ایران راه می‌افتد و همه می گویند که قصد دارند تا جوابیه ای برای آن فیلم بسازند اما بعد از چند ماه که آن تب و تاب و عصبانیت فروکش می‌کند همه چیز به حالت اولیه بر می‌گردد و فراموش می‌شود که چنین فیلمی علیه ما ساخته شده است.

امیدوارم بعد از اینکه ما قدم اول را برداشتیم؛ شروعی شود برای ساخت فیلم‌های بیشتری در این زمینه تا نسل‌های امروز فریب زرق و برق سینمای هالیوود را نخورند و تبلیغات منفی آنها را علیه کشور و پیامبرمان را باور نکنند و با ساخت جوابیه‌های این شکلی واقعیت‌ها را نشان دهیم.

کد خبر 246428
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز