همشهری آنلاین: برنده ۹ سیمرغ بلورین جلوه‌های ویژه گفت: قرار نیست هر کسی از هر موادی که دلش می‌خواهد استفاده کند، عدم مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح مشکلی است که ما با آن مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا، محسن روزبهانی در پی بروز انفجار و کشته شدن 5 نفر در پشت صحنه‌ «معراجی‌ها» در پاسخ به اینکه چرا همانند سینمای دنیا از مواد غیر جنگی در فیلم‌ها استفاده نمی‌شود تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم، بیان کرد: متاسفانه در کشور ما در زمینه‌ جلوه‌های ویژه سلیقه‌ای کار می‌شود و از مواد منفجره‌ دیداری استفاده می‌کنند.

صاحب 9 سیمرغ بلورین در حوزه‌ جلوه‌های ویژه ادامه داد: متاسفانه در این زمینه با افرادی مواجه هستیم که تخصص لازم را ندارند و ما بارها از مسئولانی که تصمیم‌گیرنده هستند و تخصص کافی ندارند درخواست ‌کرده‌ایم تا از مواد استاندارد استفاده کنند اما متاسفانه تاکنون چنین کاری انجام نشده است.

او افزود: مسئولان مربوطه، نوعی مواد منفجره را به زور در اختیار ما می‌گذارند و می‌گویند باید ازاین مواد استفاده کنید که خطر بیشتری نسبت به موادی که خودمان به‌صورت دست ساز تهیه می‌کنیم، دارد.

متاسفانه باید حتما برای ما ایرانی‌ها اتفاقی بیفتد تا زنگ خطری برای تصمیم گرفتن باشد.

روزبهانی تصریح کرد: به نظر من باید بهترین کارشناسان نظامی بیایند تا ما آنها را قانع کنیم موادی که خودمان از آنها استفاده می‌کنیم خطر کمتری‌ نسبت به موادی که آنها در اختیارمان می‌گذارند، دارد.

من در هیچ کدام از فیلم‌ها از ابزار جنگی استفاده نمی‌کنم زیرا معتقدم ابزار جنگی سرصحنه نباید استفاده شود زیرا ما جنگ نمی‌کنیم، بلکه فیلم جنگی می‌سازیم.

من، حتی سخت‌ترین فیلم‌ها را هم با مواد دست ساز ساخته‌ام.

این کارشناس در زمینه جلوه های ویژه با بیان اینکه پنج سال پیش دچار سانحه سوختگی سر صحنه شده است، گفت: من پنج سال پیش در برنامه‌ای دچار سانحه سوختگی شدم و بعد از آن برایم تجربه شد تا دیگر از آن مواد استفاده نکنم اما متاسفانه در ایران دوستان از تجربیات یکدیگر استفاده نمی‌کنند و باید حتما خودشان آن را تجربه کنند. 34 سال است که این کار را با استفاده از مواد دست ساز انجام می‌دهم.

او بیان کرد: متاسفانه ما برای ساخت هر فیلم با کلی نامه ‌نگاری و شرط و شروط می‌توانیم مقداری از موادی را که لازم داریم از صنایع دفاع دریافت کنیم در حالی که بسیاری از جوانان در مراسم چهارشنبه‌سوری مقدار قابل توجهی از این مواد را در اختیار دارند که که بعضا برخی از آنها بسیار خطرناک است، در حالی که ما اصلا از آن استفاده نمی‌کنیم؛ این در حالی است که اگر ما بخواهیم مقداری از این مواد را خریداری یا استفاده کنیم با مشکلات فراوانی روبرو هستیم.

مسئول جلوه‌های ویژه فیلم «دوئل» پیشنهاد کرد: مسئولان می‌توانند دو نوع مواد استاندارد تعیین کنند تا همه‌ دوستان در جلوه‌های ویژه از این دو مواد استفاده کنند.

قرار نیست هر کسی از هر موادی که دلش می‌خواهد استفاده کند. عدم مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح مشکلی است که ما در این زمینه با آن مواجه هستیم.

روزبهانی ادامه داد: متاسفانه حتی برخی از مواد شیمیایی که ما از آن استفاده می‌کنیم استاندارد نیست‌، باید دید حساسیت این مواد به چه صورت است و بعد آنها را بر اساس میزان حساسیت با هم ترکیب کرد.

به عقیده من باید استفاده از ابزار نظامی سر صحنه را ممنوع کنیم.

او درباره‌ اتفاق پیش آمده در پشت صحنه‌ «معراجی‌ها» بیان کرد: ما نمی‌توانیم در رابطه با اتفاق اخیر اظهار نظر کنیم.

زیرا باید این موضوع کارشناسی و در آزمایشگا‌ه‌ها بررسی شود تا متوجه شویم علت این اتفاق چه بوده است.

کد خبر 245581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز