همشهری آنلاین: مدیر طرح اکران رایگان فیلم‌های سینمایی در سینماهای کشور از اجرای این طرح در روزهای ۱۰ بهمن و نیز روز ملی سینما در تاریخ ۲۱ شهریورماه خبر داد.

سینما

به گزارش مهر، حبیب ایل‌بیگی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و مدیر طرح «سینما سلام» در مورد این طرح توضیح داد: قرار بر این شده است که 2 روز در سال را به اکران رایگان فیلم‌هایی که بر روی پرده هستند، اختصاص بدهیم و این طرح که به نام «سینما سلام» معروف شده در این 2 روز به اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: در ابتدا قرار شد که یک‌سری از فیلم‌ها را انتخاب کرده و آنها را شامل این طرح کنیم ولی با توجه به مشکلاتی که این کار پیش می‌آورد به این نتیجه رسیدیم همه فیلم‌هایی که در تاریخ اجرای طرح «سینما سلام» روی پرده هستند برای اکران رایگان در نظر گرفته شوند.

ایل‌بیگی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه فیلم‌هایی که اکنون اکران هستند، بررسی کرده و متوجه شدیم این فیلم‌ها همگی فیلم‌های خوبی هستند و این بهترین فرصت است که در طرح رایگان دیدن آثار سینمایی همه این فیلم‌ها در نظر گرفته شوند.

وی 2 روزی را که این طرح اجرا خواهد شد روزهای 10 بهمن و 21 شهریور دانست و گفت: 10 بهمن به دلیل فرارسیدن ایام دهه فجر و روز 21 شهریور هم به دلیل اینکه روز ملی سینما نام دارد برای این طرح انتخاب شدند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در مودر مکانیسم مالی این طرح توضیح داد: با دفاتر انجمن سینمای جوانان در کل کشور، ادارات ارشاد استان‌ها، انجمن سینماداران و انجمن تهیه‌کنندگان سینما هماهنگ کرده و مکانیسم و چگونگی پرداخت هزینه را هم حساب کرده‌ایم.

وی افزود: قرار بر این شد که قیمت بلیت برپایه قیمت هفته قبل در آن روز باشد و بلیت‌های اکران توسط ارشاد خریداری و رقم آن به حساب سینماداران واریز شود تا آنها با تهیه‌کنندگان تسویه کنند.

به نوعی مردم در این 2 روز مهمان سازمان سینمایی خواهند بود و این سازمان کل بلیت‌های اکران سینماها را خواهد خرید.

این مدیر فرهنگی در پاسخ به اینکه آیا این طرح می‌تواند به بالابردن تعداد مخاطبان سینما که به یکی از معضلات سینمای ایران تبدیل شده است، کمک کند، گفت: حتما کمک می‌کند.

ما سابقه اکران فیلم‌ها با نصف قیمت در یک روز هفته را داریم که طرحی کاملا موفق است پس به طور قطع با طرح «سینما سلام» بر علاقه‌مندان به سینما افزوده خواهد شد.

به نظر ما این کار در مردم برای رفتن به سینما علاقه‌مندی ایجاد می‌کند.

وی با ذکر این جمله که این طرح در هرجای ایران که سینمایی وجود داشته باشد اجرا می‌شود، ادامه داد: همه سالن‌های سینما یعنی هم پردیس‌ها و هم سینماهای خصوصی در این طرح حضور دارند.

ایل‌بیگی در پایان سخنان خود در مورد هزینه این طرح توضیح داد: برای این کار بین 100 تا 200 میلیون تومان هزینه خواهد شد.

کد خبر 247038
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز