سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر - مسعود میر: «سینما سلام برنامه‌ای برای فرهنگ سازی سینما رفتن عموم مردم است، در دنیا کارهای مختلفی برای رسیدن به این هدف انجام می‌شود و ما هم طرح بلیت نیم‌بها را اجرا می‌کردیم که طبق آمار در آن روز مخاطبان سینما افزایش می‌یافت.»

سینماآزادی

این حرف‌های 2روز پیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان شاکله کلی طرح جدید «سینما سلام» را مشخص کرد. حبیب ایل‌بیگی با تأکید بر اینکه طرح سینما سلام هدیه‌ای از طرف سازمان سینمایی برای مردم سراسر ایران است، اعلام کرد: براساس این طرح روزهای 21شهریور (روز ملی سینما) و 10بهمن (آستانه‌ دهه فجر) سینماها به‌طور رایگان میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

گلایه؛ یک روز بعد از رونمایی طرح

دیروز رئیس شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران در یک گفت‌وگو اعلام کرد در جریان تصمیم‌گیری‌های مربوط به برگزاری طرح موسوم به سینما سلام نبوده و نیست. سیدغلامرضا موسوی با گلایه از اینکه مسئولان سازمان سینمایی با این شورا صحبتی نکرده‌اند به ایسنا گفت: این دوستان به نمایندگی از صنف تهیه‌کنندگان که مالکان فیلم‌ها هستند چنین تصمیمی گرفته‌اند و من و بسیاری از همکارانم از طریق مصاحبه مدیر انجمن سینمای جوان از چنین برنامه‌ای مطلع شدیم.

گلایه؛ همان روز گلایه

«من نمی‌دانم چرا شورای‌عالی تهیه‌کنندگان توقع داشته‌اند برای اجرای طرح با آنها هماهنگ باشیم؟» این سؤال مجری طرح سینما سلام در پاسخ به گلایه‌های تند و تیز موسوی است. حبیب ایل‌بیگی به همشهری می‌گوید: ما برای اجرای مناسب این طرح در روز پنجشنبه 10بهمن موظف بودیم با کانون پخش‌کنندگان فیلم و انجمن سینمادارها مذاکره کنیم و هماهنگ باشیم. به همین دلیل هم ما با 2گروه پخش‌کنندگان فیلم‌های تهیه‌کننده‌ها و مجریان نمایش فیلم جلسه‌هایی برگزار کردیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان که این روزها مشاور ارشد دبیر جشنواره فیلم فجر هم هست، ادامه می‌دهد: جالب اینکه این دو گروه از اجرای طرح سینما سلام بسیار خرسند بودند و ابراز رضایت کردند؛ ضمن اینکه حقوق تهیه‌کنندگان از سوی پخش‌کننده فیلم تأمین می‌شود و رئیس کانون پخش‌کنندگان فیلم (مرتضی شایسته) نهایت همکاری را با ما داشته و ما هم تصورمان بر این بوده و هست که هماهنگی میان پخش‌کننده و تهیه‌کننده موضوعی داخلی بین این دو صنف است.

از سوی دیگر، رئیس شورای‌عالی تهیه‌کنندگان با تأیید این موضوع که کانون پخش‌کنندگان در جریان جزئیات این طرح بوده، تأکید کرده که کانون پخش‌کنندگان جامعیت، مقبولیت کامل و رسمیت ندارد و از آن مهم‌تر اینکه این کانون، شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران را نمایندگی نمی‌کند. ایل‌بیگی هم با گلایه از حرف‌های موسوی تأکید می‌کند: برای اجرای طرح سینما سلام علاوه بر هماهنگی با کانون پخش‌کنندگان و انجمن سینمادارها، جلسه‌هایی هم با اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد برگزار کردیم تا نخستین روز از طرح پنجشنبه همین هفته به بهترین شکل برگزار شود.

گلایه‌هایی که فعلاً وارد نیست

پنجشنبه 10بهمن‌ماه همه‌ سینماهای ایران رایگان فیلم پخش می‌کنند. همین خبر کافی است برای اینکه با کاستی‌های نخستین دوره اجرای یک طرح اندکی ملایم‌تر برخورد شود؛ کاستی‌هایی مانند اکران فیلم‌های روی پرده در روزی که قرار است اندکی خاص‌تر باشد یا تبلیغات نه‌چندان مناسب برای نخستین روز اجرا.

ایل‌بیگی درباره این کاستی‌ها می‌گوید: واقعیت این است که طرح سینما سلام با تکیه بر استقبال مردم و البته اهالی سینما به مرحله اجرا نزدیک می‌شود و ما هم نمی‌خواستیم در گام اول برای اکران نکردن فیلم‌های روی پرده و اکران فیلم‌های خاص به جای آنها 2هزینه بپردازیم. بنابراین ترجیح دادیم فعلا این طرح با اکران رایگان فیلم‌های روی پرده آغاز شود اما شاید در دوره‌های آینده فیلم‌های ویژه روز سینما سلام را برای مردم به نمایش بگذاریم.

کد خبر 247477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز