شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سینماهای سراسر ایران سال‌ها بود چنین جمعیت و صف‌هایی به‌خود ندیده بودند.

روز سلام سینما

مردم برای تماشای رایگان فیلم‌های روی پرده از نخستین ساعت‌های صبح روز پنجشنبه 10بهمن‌ماه 92مقابل درهای ورودی سینماها صف کشیدند تا نخستین کسانی باشند که از طرح موسوم به سینما سلام استقبال می‌کنند. شاید هجوم بعدی تماشاگران به سینما موکول شود به 21شهریورماه 93و اجرای دومین طرح اکران رایگان به مناسبت روز ملی سینما!

به گزارش همشهری، برخی سینماها که در روزهای عادی ساعت 10صبح اکران فیلم را برای صندلی‌های خالی آغاز می‌کردند، ساعت 9صبح روز پنجشنبه 10بهمن ناچار شدند نخستین گروه تماشاگران علاقه‌مند و سحرخیز را روانه سالن‌های تاریک کنند. تشکیل صف‌های بلند و حضور مخاطبان از تمام گروه‌های سنی مقابل بسیاری از سینماهای پایتخت چشم رهگذران را هم خیره کرده بود و همه از هم درباره دلیل ازدحام مردم می‌پرسیدند.

خانوادگی آمدیم!

مادری 50 و چندساله که همراه 3فرزندش برای دیدن فیلم رایگان به سینما آزادی تهران آمده، می‌گوید: آقا من که خبر نداشتم. دیشب می‌خواستیم قسمت آخر آوای باران رو ببینیم که این آقا پرستویی اومد گفت مردم فردا بیان سینما فیلم رایگان ببینن. من و بچه‌ها صبح زود اومدیم اینجا. ماشالا خیلی شلوغه... نمی‌دونستم مردم این همه علاقه دارن. ما می‌خوایم اول اینجا فیلم خانوم حاتمی (سر به مهر) رو ببینیم. بعد بریم سمت خونه خودمون یه سینمای دیگه.

جمعیت درون سینما به قدری زیاد است که یکی به شوخی از احتمال خراب شدن سالن‌ها می‌گوید و بقیه می‌زنند زیر خنده. یکی دیگر هم معتقد است اگر به همه بلیت با شماره ردیف و صندلی می‌دادند، این همه هرج و مرج نمی‌شد. خیلی‌ها خانوادگی آمده‌اند و زیر آفتاب گرم نیمه‌های زمستان منتظر رسیدن نوبت هستند. نگاه‌های خیره همراه با شگفتی عابران و رانندگان و مسافران درون اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها حاکی از آن است که عده‌ای هنوز نمی‌دانند ماجرا از چه قرار است اما علاقه‌مندان سینما بدون توجه به شلوغی صف و سردی هوا خودشان را سرگرم می‌کنند تا صف جلوتر برود.

کاش هر روز پنجشنبه بود

چند جوان دانشجو مقابل یکی از سینماهای شمال شهر تهران ایستاده‌اند و دارند درباره اینکه کدام فیلم را تماشا کنند، حرف می‌زنند. احمد که مشتاق‌تر از همه به‌نظر می‌رسد، درباره طرح سینما سلام می‌گوید: ما هر هفته پنجشنبه یا جمعه دسته‌جمعی می‌ریم سینما. امروز خبر نداشتیم بلیتی نیست. معمولا پنجشنبه‌ها صبح سینما خلوت می‌شه اما امروز از همون راه دور هم معلوم بود یه خبری هست. خوبه که رایگانه و همه می‌تونن تو سینما فیلم ببینن. من که خوشم اومد این همه مردم خانوادگی اومدن سینما.

دوست احمد اما نظری متفاوت دارد: گفتن هر سال 2روز قراره سینماها رایگان باشه. من می‌گم از این همه آدم که الان تو صف وایستادن، 90درصدشون تا دفعه بعد دیگه سینما نمی‌آن. بلیت گرونه و برای خیلی‌ها نمی‌صرفه گروهی بیان سینما. البته به‌نظرم اگه این طرح یه هفته پشت سر هم ادامه داشته باشه، روز سوم و چهارم دیگه کسی صف نمی‌بنده. 3-2روز اول خیلی‌ها می‌آن و وقتی همه فیلم‌ها رو دیدن، دیگه چرا باید بیان؟

5سرباز با لباس‌های یکدست نظامی آرام کنار هم ایستاده و پیداست شهرستانی‌اند. آرام‌ترین‌شان سر صحبت را باز می‌کند و می‌گوید: راستش اولین باره. ما 5نفریم و اگه بخوایم با هم بریم سینما، نزدیک 40-30 هزار تومن خرج‌مون می‌شه. برای ما نمی‌صرفه. این همه راه از پادگان با اتوبوس بریم سینما و کلی خرج کنیم واسه دیدن فیلم. تو همون خوابگاه تلویزیون می‌بینیم راحت‌تریم. وقتی فهمیدیم امروز بلیتی نیست، با هم اومدیم. اگه مفتی باشه، بازم می‌آیم.

کد خبر 247842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز