همشهری آنلاین: حوزه هنری کودک و نوجوان، از طرح‌ها و فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای در شش محور موضوعی حمایت می‌کند.

پوستر سینمایی

به گزارش همشهری آنلاین، حامد میرزاحسینی معاون آفرینش‌های هنری حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: حوزه هنری کودک و نوجوان از طرح‌ها و فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در شش محور «خردورزی و فلسفه»، «اخلاق اجتماعی»، «سبک زندگی»، «بازی، ورزش و سرگرمی»، «علم و فناوری» و «زبان فارسی» حمایت می‌کند.

میرزا حسینی افزود: این طرح‌ها و فیلم‌ها باید برای مخاطب کودک و نوجوان و یا با موضوعیت کودکان و نوجوانان و برای مخاطب اندر کاران تربیت، شامل پدران و مادران، مربیان، مدیران و سیاستگذاران مرتبط، نوشته یا ساخته شده باشند.

وی درباره میزان حمایت از این طرح‌ها و فیلم‌ها اظهار داشت: حوزه هنری کودک و نوجوان تا سقف سی میلیون ریال از این طرح‌ها و فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای حمایت خواهد کرد.

وی افزود: فیلم‌سازان می‌توانند طرح‌ها و فیلم‌های 100 ثانیه‌ای خود را تا پایان دی‌ماه به رایانامه info@artehran.ir ارسال کنند و یا به نشانی تهران؛ میدان آرژانتین، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، کوچه ۱۲، شماره 3 ارائه نمایند.

میرزا حسینی در پایان گفت: آثار رسیده پس از بررسی و بازبینی کارشناسان مرتبط رتبه‌بندی شده و زمینه تولید آنان فراهم می‌شود.

بر اساس اعلام حوزه هنری کودک و نوجوان، ریز موضوعات هر محور به شرح زیر است:

خِردورزی و فلسفه: آموزش مهارت‌ها و ویژگی‌هایی مانند «فکر کردن»، «استقلال رأی» و «فلسفه» به کودکان، ترویج روش‌های آموزشی فکر محور به جای حافظه محور.

اخلاق اجتماعی: آموزش ویژگی‌های مثبت اخلاقی (کارگروهی، همت بلند در کارها و نگاه جهانی به مسایل) به کودکان و نوجوانان، تشویق کودکان و نوجوانان به پرهیز از ویژگی‌های منفی اخلاقی (دروغ، غیبت، تهمت و دیگر گناهان شایع در این سن)، بررسی پیامدهای مسأله‌ها و آسیب‌های اجتماعی (طلاق، مواد مخدر، فساد مالی، جنایت و ...)، تغییر ساختار خانواده و کاهش جمعیت آن در زندگی کودکان و نوجوانان.

سبک زندگی: معرفی پوشش‌های مناسب بومی به مخاطبان کودک و نوجوان، پدیده بلوغ در نوجوانان (جشن تکلیف)، معرفی آداب صحیح معاشرت به کودکان و نوجوانان (نحوه سخن گفتن، تکیه‌کلام‌ها، پوشش‌های مناسب برای هر موقعیت، ارتباط با همسالان، ارتباط با بزرگ ترها و ...)، ترویج عادت به کتاب‌خوانی از اوان کودکی، ترویج مشارکت کودکان و نوجوانان در مسجدها و هیات‌های مذهبی، شناسایی پیامدهای ترویج غیرمستقیم سبک زندگی غیربومی از طریق آموزش زبان‌های خارجی.

بازی، ورزش و سرگرمی: ترویج بازی‌های سنتی و ورزش‌های بومی برای مخاطبان کودک و نوجوان، بررسی نتایج تجربه‌های بومی برای طراحی و تولید بازی‌های دیجیتال و اسباب بازی، بررسی اثرات رسانه‌های نوین (اینترنت، شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و ...)، بازی‌های دیجیتال (اینترنتی، رایانه‌ای و ...) و اسباب‌بازی‌های غیربومی بر ذهن و رفتار کودکان و نوجوانان.

علم و فناوری: معرفی دستاوردهای بومی در عرصه‌های تولید علم، فناوری‌ها و ... به مخاطبان کودک و نوجوان، معرفی نخبگان علمی به کودکان و نوجوانان.

زبان فارسی: ترویج استفاده درست از واژگان و دستور زبان فارسی برای مخاطبان کودک و نوجوان، بررسی مسأله استفاده کودکان و نوجوانان از خط لاتین برای نوشتن زبان فارسی و یا واژه‌ها غربی در گفتار روزمره.

کد خبر 245021
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز