شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته فیلم ایران با عنوان "نگاهی به ایران از دریچه سینما" به همت رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا در رم گشایش یافت.

فیلم و سینما

به گزارش ایرنا، هفته فیلم ایران با حضور بیش از 200 نفر از هنردوستان، هنرمندان و علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایرانی در کنار سفرا و دیپلمات های کشورهای خارجی مقیم رم و برخی از خبرنگاران و ایرانیان مقیم ایتالیا در محل خانه سینمای رم گشایش یافت.

رئیس خانه سینمای رم با قدردانی از سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در این کشور گفت: همواره از دیدن فیلم های ایرانی لذت می‌برم و موضوعات مطرح شده در آنها را دوست دارم.

خانم کاترینا دامیکو تاکید کرد: حرکت فیلم سازان ایرانی، حرکت رو به جلو بوده و من با ارتباطی که با صنعت سینمای ایران دارم آن را درک کرده ام.

وی افزود:به نظر می‌رسد سینمای ایران در هدف انتقال فرهنگ ایرانی به مخاطب خود موفق بوده است و من خوشحالم که امروز چند فیلم بسیار خوب ایرانی در خانه سینمای رم به نمایش درمی‌آید و برای ما ایتالیائی ها موجب مسرت است.

درادامه سفیر ایران در ایتالیا نیز گفت: واقعیت این است که فرهنگ و هنر پایه و اساس روابط ایران و ایتالیا بوده و دلیل استحکام روابط دیرینه دو کشور هم صبغه فرهنگی و هنری آن بوده است.

جهانبخش مظفری خاطرنشان کرد: امروزه صنعت سینما در ایران جایگاه رفیعی پیدا کرده و تولید بیش از 100 فیلم بلند و صدها فیلم کوتاه و داستانی در طول سال، نشان از توسعه این صنعت بالاخص در برهه بعد از انقلاب اسلامی در ایران است.

وی تاکید کرد: تلاش ما، نزدیک کردن کانون ها، صنف ها و انجمن های تخصصی فیلم سازی دو کشور به همدیگر است تا در راستای تبادلات فرهنگی و هنری، در ساخت فیلم های مشترک و سرمایه گذاری در این حوزه ورود پیدا کنند و فیلم های دو کشور هم در جشنواره های مهم فیلم عرضه گردند که این امر مورد تاکید مسئولان دو کشور هم است.

سفیر کشورمان در رم اظهار داشت: سیاست های دولت یازدهم در ایران ترغیب هنرمندان و سینماگران ایران برای تعامل بیشتر با همنوعان خود در کشور های دیگر است و احیای مجدد خانه سینما در تهران نوید تعاملات بیشتر در آینده را می‌دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که هنرمندان ایتالیائی بتوانند درتعامل نزدیک با هنرمندان ایرانی برنامه کاری منسجمی را برای سال جدید تدارک ببیند و خانه سینمای رم و خانه سینمای ایران، پل ارتباطی محکمی بین هنر هفتم (سینما) در ایران و ایتالیا باشند و مردم دو کشور را با فرهنگ و سنت های همدیگر از دریچه سینما آشنا سازند.

در این رویداد فیلم های آئینه های روبرو، چهارشنبه سوری، چند کیلومتر دورتر ( کوتاه)، طلا و مس، مدا سبز من ( کوتاه)، اینجا بدون من، گریه (کوتاه)، سعادت آباد و آقا یوسف با زیر نویس ایتالیائی به نمایش درخواهد آمد.

کد خبر 251422
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز