یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

فیلمبرداری فیلم سینمایی «مزار شریف» روز شنبه سوم اسفند با حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها در لوکیشن اصلی این فیلم در حوالی کمال‌آباد کرج شروع شد.

فیلم سینمایی مزارشریف

 فیلم تازه عبدالحسن برزیده محصول حوزه هنری است و داستان شهادت دیپلمات‌های ایرانی را در مزار شریف در سال 1377روایت می‌کند. محل فیلمبرداری این پروژه یک سوله است که به شکل استودیو تجهیز و فضاهای مورد نیاز فیلم در آن ساخته شده است؛ ازجمله ساختمان اصلی کنسولگری، محوطه بیرونی آن، حسینیه، خانه، پادگان مرزی و محوطه بازار.

حسین یاری نقش شاهسون تنها دیپلمات بازمانده از این واقعه خونبار را بازی می‌کند و فرهاد اصلانی و عمار تفتی دیگر بازیگران مزار شریف هستند. گروهی از بازیگران افغان و تاجیک که سابقه بازی در تئاتر و فیلمسازی هم دارند در این پروژه مقابل دوربین علیرضا زرین‌دست می‌روند. ماجرای فیلم به فرار شاهسون و تلاش او برای رسیدن به ایران برمی‌گردد و مسیری که او طی می‌کند تا به‌دست نیروهای طالبان اسیر نشود.

گروه سازنده پروژه تا نوروز 93در سوله مشغول کارند و پس از آن برای فیلمبرداری چند صحنه به کرمان سفر می‌کنند. مشکین مهرگان طراح صحنه و لباس، حسن زاهدی صدابردار و سعید ملکان طراح چهره‌پردازی مزار شریف هستند. سهیل جهان‌بیگلری مدیرعامل سازمان سینمایی سوره درباره تولید این فیلم گفت: یکی از اولویت‌های سازمان سوره در تولید فیلم روایت وقایع مهم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس است. مزار شریف هم یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاریخ سیاسی ایران است که مهجور مانده و با اینکه بیش از یک دهه از آن می‌گذرد، همچنان تازه است. وی ادامه داد: شهادت مظلومانه دیپلمات‌های ایرانی به‌دست طالبان با حمایت آمریکا و بعضی کشورهای همسایه در همان مقطع متوقف نشد. امروز آنچه تکفیری‌ها و سلفی‌ها در کشورهای مختلف به اسم اسلام انجام می‌دهند دنباله جریانی است که طالبان شکل داد و به آن مشروعیت بخشید. ایران همواره قربانی تروریسم بوده و این خطر همچنان ادامه دارد. پس ساختن فیلمی درباره واقعه مزار شریف و قتل عام دیپلمات‌های ایرانی نیاز جامعه امروز است.

منوچهر شاهسواری تهیه‌کننده مزار شریف هم درباره ویژگی‌های این پروژه به خبرنگاران گفت: 90درصد این پروژه در این لوکیشن فیلمبرداری می‌شود و 10درصد بقیه هم در مزار شریف افغانستان ضبط خواهد شد. در کل پروژه 1500هنرور حضور دارند و تیم مهاجم دیپلمات ایرانی همه افغانی هستند. 2نفر از آنها دوشنبه به ایران می‌آیند که از بازیگران مطرح افغانستان هستند. اصلانی هم نقش یکی از مقام‌های ایرانی را بازی می‌کند که با شاهسون قبل از ورود به ایران روبه‌رو می‌شود.

کد خبر 250600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز