یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره‌جنوبی با هدف آسیب‌زدن به تاسیسات هسته‌ای کره‌شمالی درحال ساخت سلاحی‌ سایبری مشابه با ویروس استاکس‌نت است تا با استفاده از آن بتواند زمینه آغاز جنگی سایبری را فراهم سازد.

north south korea

براساس گزارش NBC، وزارت دفاع کره‌جنوبی می‌خواهد سلاحی مشابه بدافزار استاکس‌نت را در اختیار داشته‌باشد. وزارت دفاع کره‌جنوبی تاکنون بااستفاده از این نرم‌افزار عملیات نظامی مختلی را اجرا کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره گزارش خود برای ساخت و استفاده از این سلاح سایبری را در تاریخ 19 فوریه تسلیم دولت این کشور کرده‌است.

کره‌شمالی در سال 2006 اعلام کرد موفق به آزمایش سلاحی اتمی شده‌ است و همین موفقیت زنگ خطری در منطقه را به صدا درآورد و از آن زمان به بعد تلاش‌های شدید دیپلماتیک برای مهار برنامه‌های اتمی کره‌شمالی ادامه دارد.

ساخت سلاحی که بتواند به نیروگاه‌های اتمی و تاسیسات موشکی کره‌شمالی خسارت فیزیکی وارد آورد، فاز دوم استراتژی کره‌جنوبی است که از سال 2010 آغاز شده‌ است. فاز اول این استراتژی که هنوز ادامه دارد، انجام عملیات آنلاین تبلیغات منفی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اجتماعی کره شمالی است.

به گفته یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع کره‌جنوبی، زمانی که فاز دوم این برنامه آغاز شود، فرماندهی سایبری جنگ‌های سایبری را آغاز خواهد‌کرد.

با این‌همه متخصصان امنیتی براین باورند استفاده از سلاح‌های سایبری برای وارد آوردن خسارت فیزیکی به زیرساختارهای حیاتی نتیجه‌ای به‌شدت معکوس داشته و به شدت خطرناک خواهد بود زیرا می‌تواند به تخریب بسیاری از دیگر سازه‌‌هایی منجر شود که هدف اصلی حمله سایبری نبوده‌اند. به گفته وودوارد متخصص امنیتی دانشگاه سوری، زمانی که استاکس‌نت پخش شد،‌دیگر هیچ‌راهی برای کنترل و مهار آن وجود نداشت.

به گفته متخصصان، کد‌های مخربی مانند استاکس‌نت، محدود به مرز‌های ملی نخواهند بود. از این رو جنگ سایبری که کره‌جنوبی آغازگر آن باشد، می‌تواند به تخریب زیرساختارهای خود این کشور که از تکنولوژی مشابهی بهره‌برده‌اند منجر شده و همچنین کد این بد‌افزار می‌تواند در ابعاد بین‌المللی پراکنده شود.

علاوه‌بر‌این،‌ زمانی که کد پخش شود، هکرها و نیروهای ارتش قادر خواهند بود نمونه‌های این ویروس را در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار داده و از آن به عنوان سلاح علیه دیگر اهداف استفاده کنند.

کد خبر 250529
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز