مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

رئیس‌جمهور تأکید کرد: حق ارتباط با شبکه اطلاعات جهانی را به‌عنوان یک حق شهروندی در کشور به رسمیت می‌شناسیم.

روحانی

ما باید دنیای سایبری را به‌عنوان یک فرصت ببینیم و تلقی کنیم و بلوک فارسی را در شبکه اجتماعی تقویت کنیم.
به گزارش سایت اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر دیروز (شنبه) و در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا) با تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به خانواده بزرگ ارتباطات و فناوری کشور و جوانانی که در مسیر دستیابی کشور به‌خودکفایی در این صنعت تلاش می‌کنند، گفت: امروز برخلاف گذشته که جهان به سمت دهکده جهانی در حال حرکت بود، به سمت یک خانواده جهانی در حرکت است و گاهی یک شبکه اجتماعی دارای میلیون‌ها کاربر است. مشارکت میلیونی کاربران در بارگذاری، بازدید و ارائه نظر درباره یک مطلب در هر دقیقه در فضای اینترنت به‌معنای تحولی بزرگ در دنیای ارتباطات امروز است.

رئیس‌جمهور با اشاره به تبادل سریع اطلاعات میان افراد در اقصی نقاط جهان از طریق اینترنت خاطرنشان کرد: امروز دوران پیام‌های یکطرفه به سر آمده است. روحانی افزود: یک زمانی فکر می‌کردیم اگر ویدئو وارد کشور شد، ایمان جوانان پر می‌زند و سال‌های اولیه انقلاب دغدغه ما این بود که مبادا یک دستگاه ویدئویی وارد کشور شود و اگر وارد کشور شود و به خانه‌ها رخنه کند، چگونه ایمان و هویت را حفظ کنیم، اما دیدیم آمد، فراگیر شد و نه‌تنها در ایمان جوانان اثری نگذاشت، بلکه حضورشان در مساجد و مظاهر و راهپیمایی‌های انقلابی بیشتر هم شد و در جبهه‌های دفاع افتخار آفریدند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بعد از ویدئو غصه دیگری به نام ماهواره شروع شد، بیان کرد: در این زمان گفتیم با ماهواره‌ها چه کنیم. چگونه با ماهواره هویت ایرانی- اسلامی می‌ماند. دیدیم آمد. مبارزه در پشت بام و بالکن‌ها هم اثرگذار نبود. نه ایمان مردم رفت و نه هویت آنان. وی اضافه کرد: امروز ظاهرا غصه دیگری بپا شده و آن اینترنت، جوانان کاربر، ای‌میل، موبایل و نسل 3و 4است و می‌گوییم اینها را چه کنیم. به همه عرض می‌کنم به جوانان اعتماد کنید.

روحانی با بیان اینکه فطرت جوانان ما پاک است و ایرانشان را دوست دارند، توضیح داد: همه جوانان ما به اسلامشان و خاندان ائمه(ع) عشق می‌ورزند و فطرتشان پاک است، حالا به‌گونه‌ای، روزی روزگاری و ساعتی یک خطا می‌شود، می‌توان آن را برگرداند؛ چراکه خداوند تواب رحیم است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این جملات من به این معنا نیست که به امنیت ملی فکر نکنیم، اظهار داشت: حتی کشورهای پیشرفته هم به مسائل امنیتی دغدغه‌های خاص خود را دارند. در زمینه سیاسی، مصلحت، حفظ امنیت ملی و اسرار ملی است و نه چیز دیگر و در مسائل اجتماعی نیز آنچه برای ما اهمیت دارد اخلاق عمومی و ارزش‌هاست و مصلحت دیگری را نمی‌شناسیم ضمن اینکه حق ارتباط با شبکه جهانی به‌عنوان حق شهروندی را به رسمیت می‌شناسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی اضافه کرد: زیبنده نیست که در سال فرهنگ، سپر به‌دست داشته باشیم و منفعلانه با فناوری برخورد کنیم. اگر تهاجم فرهنگی وجود دارد، که دارد، با شمشیر چوبی نمی‌توان به مقابله با آن رفت بلکه باید جسورانه و فعالانه با ابزار مدرن رویارو شویم.با تأکید بر ضرورت توسعه دولت الکترونیک در کشور، گفت: اگر به‌دنبال کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت مردم هستیم، باید در جهت توسعه و گسترش دولت الکترونیک تلاش کنیم.

روحانی با بیان اینکه بنده به‌عنوان رئیس‌جمهور از شرایط پهنای باند در کشور راضی نیستم، گفت: قرار ما با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که هر چه سریع‌تر نسل 3 و 4 و پهنای باند وسیع نه‌تنها برای منازل و مراکز بازرگانی حتی برای موبایل‌ها را در اختیار کاربران قرار دهیم. رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت استفاده از فناوری در حوزه سلامت و ارائه خدمات درمانی، دارویی و بهداشتی به مردم تأکید کرد.

واعظی:‌آی سی تی امکان ایجاد سالانه 100هزار شغل را دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان ایجاد 30هزار فرصت شغلی را تا پایان سال داشته و طی 2 سال آینده هر سال حدود 100هزار فرصت شغلی در این حوزه ایجاد می‌شود. دکتر محمود واعظی استفاده از خدمات حوزه ICT را برای رونق بنگاه‌های اقتصادی یک شرط مهم دانست و گفت: مطابق برنامه پنجم توسعه موظف به ایجاد شبکه ملی اطلاعات با هدف دسترسی 60درصدی خانوار‌ها و صد‌در‌صدی کسب و کار‌ها هستیم که در ابتدای دولت یازدهم 15درصد این هدف محقق شده بود.

کد خبر 259671
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز