گروه سرزمین - محمد باریکانی: نمایشگاه کوچک بازار سفر همزمان با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و با حضور ۶۰شرکت خدمات گردشگری در سالن حجاب تهران برپا شد.

بازار گران سفرهای نوروزی به کشورهای همسایه


بازار کوچک سفر تلاش دارد به محلی برای عرضه و فروش تورهای گردشگری به علاقه‌مندان سفر تبدیل شود.

بدین‌ترتیب و براساس آنچه در این نمایشگاه اعلام شد، علاقه‌مندان به سفر برای خرید تورهای گردشگری مورد علاقه خود می‌توانستند به تهیه تورهای گردشگری با تخفیف 10تا 15درصدی اقدام کنند.

تورهای گران خارجی

نگاهی به برخی قیمت‌های ارائه‌شده تورهای گردشگری در بازار سفر مشخص می‌کند که سفر به‌ویژه سفرهای خارجی برای گردشگران ایرانی بسیار گران تمام می‌شود.

در تبلیغ تورهای سفر به یونان در یکی از شرکت‌های گردشگری حاضر در بازار سفر، تور یک هفته‌ای سفر به یونان که شامل یک‌گشت شهری برای بازدید از بنای تاریخی آکروپلیس، ساختمان مجلس یونان و خرید است و البته یک روز نیز به بازدید از 3جزیره یونانی و همچنین صرف ناهار در یک کشتی کروز اختصاص می‌یابد از 5میلیون و 700هزار تومان تا 7میلیون و 500‌هزار تومان با اقامت در هتل‌های 4یا 5ستاره و در اتاق‌های دوتخته و یک تخته هزینه‌بر است.

علاوه بر این شرطی که برای مسافران ایرانی گذاشته شده پرداخت یک چک تضمینی و یا مبلغ 15میلیون تومان بابت ضمانت بازگشت به ایران است.

بدین‌ترتیب یک گردشگر ایرانی که قصد یک بازدید یک هفته‌ای از یونان را داشته باشد باید به یک آژانس گردشگری در ایران اندکی بیشتر از 20میلیون تومان پرداخت کند که 15میلیون تومان آن تنها برای ضمانت بازگشت مجدد به کشور دریافت می‌شود و پس از اتمام سفر به گردشگر ایرانی در کشور بازگردانده می‌شود.

تورهای 8میلیونی ترکیه و دوبی

در تورهای دوبی نیز البته ماجرا از این قرار است که هر گردشگر برای 6روز بازدید از آن کشور و 5شب اقامت در هتل‌های 3تا 5ستاره مبلغی از 2میلیون و 700هزار تومان تا حتی 8میلیون تومان باید به تور پرداخت کند.

جالب است که سفر به ترکیه و 7شب اقامت در یک هتل در استانبول و 8روز حضور در آن کشور، به‌عنوان ارزان‌ترین کشوری که گردشگران ایرانی قادر به سفر به آن هستند، در برخی انتخاب‌ها حتی از 4میلیون تومان تا 7میلیون و 699هزار تومان را شامل می‌شود. کمترین نرخ سفر به ترکیه برای گردشگران ایرانی که علاقه‌مند به سفر با تور به آن کشور هستند در آستانه نوروز 2میلیون تومان برای هر گردشگر است.

آسیای جنوب شرقی 8/5میلیون

اما بخوانید از تایلند که اکنون در بحران داخلی مردم آن کشور در اعتراض به دولت مرکزی به خیابان‌ها ریخته‌اند و گردشگری آن کشور با بحران جدی مواجه است. تورهای تایلند در برخی شرکت‌های گردشگری که در بازار سفر حضور داشتند البته از 4میلیون و 199هزار تومان تا حتی 8میلیون و 499هزار تومان متغیر است.

بدین‌ترتیب یک گردشگر ایرانی که قصد سفر به پوکت با خدمات تور را دارد، این مبالغ را باید برای اقامت در هتل‌های 3ستاره تا 5ستاره پرداخت کند.

براساس برخی قیمت‌های ارائه‌شده در بازار سفر که به‌منظور ترغیب گردشگران برای سفرهای خارجی با تور در آستانه نوروز برپا شده است، سفر یک هفته‌ای به کشور چین از 6میلیون و 995هزار تومان تا 8میلیون و 495هزار تومان متغیر است.

قیمت سفر یک هفته‌ای به مالزی نیز البته چندان ارزان نیست. در جدول قیمت تورهای خارجی به مقصد مالزی در برخی شرکت‌های گردشگری حتی می‌توان رقمی معادل 4میلیون و 399هزار تومان تا 7میلیون و 99هزار تومان را نیز مشاهده کرد.

بازار سفر برای 60شرکت

نمایشگاه بازار سفر تهران در حالی از عصر چهارشنبه گذشته در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد که صبح همان روز معاون گردشگری کشور در نشستی مشترک با فعالان صنعت گردشگری و توراپراتورها در ستاد هماهنگی سفرهای کشور به آنچه در آستانه نوروز با عنوان انقلاب گردشگری در کشور از آن یاد شد پرداخت و در تلاش برای دستیابی به راهکارهایی برای مدیریت سفر در کشور برآمد. با این حال رجبعلی خسروآبادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران با افتتاح نمایشگاه بازار سفر که با حضور 60دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری از میان حدود یکهزار و650دفتر خدمات گردشگری برپا شد با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های سفر در روزهای پایانی سال گفت: کلیات برنامه‌ریزی نمایشگاه‌هایی همچون بازار سفر باید 10‌ماه پیش‌تر نهایی شده باشد و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌ها به یک‌ماه و 20روز آخر سال موکول نشود.

رئیس اداره میراث فرهنگی استان تهران با تأکید بر اینکه برگزاری شتابزده نمایشگاه‌های گردشگری نه شایسته بخش خصوصی است و نه برای دولت ایران خوب است اعلام کرد: 1640دفتر خدمات گردشگری در تهران وجود دارند که در سال‌های اخیر مدیران این دفاتر حتی یک‌بار هم دور یکدیگر جمع نشده‌اند.خسروآبادی ادامه داد: متأسفانه در برخی برنامه‌ها حتی 50نفر از مدیران این دفاتر نیز یکجا حضور نداشته‌اند.

کد خبر 250459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز