همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، اظهارداشت: حفظ ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از جمله رسالت های خطیر هنرمندان سینما و تلویزیون است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ ˈ احمدرضا پوردستان ˈ در دیدار جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر انجام شد، از تمامی هنرمندانی که در این مسیر گام بر می دارند تقدیر و تشکر کرد.

امیر سرتیپ پوردستان ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر، یاد و خاطره امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهدا و جانبازان، بر ادامه راه شهیدان و آرمان های والای حضرت امام (ره) و اطاعت از مقام عظمای ولایت تاکید کرد.

وی ضمن ارایه توضیحاتی درباره عملکردهای نیروی زمینی ارتش بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در عرصه های مختلف، از هنرمندان خواست تا ظرفیت های عظیم نیروی زمینی ارتش را به جامعه و مردم معرفی کنند.

پوردستان در ادامه به موضوع امنیت کشور اشاره کرد و اظهارداشت: امنیت ملی کشور به مانند یک پازل است که باید قطعات مختلف آن را در کنار هم گذاشت تا تکمیل شود.

وی توضیح داد: در امنیت ملی کشور باید بخش های مختلف از بخش های حکومتی گرفته تا بخش های مردمی و اجتماعی در کنار هم قرار گیرند تا امنیت ملی پایدار شکل گیرد و نقش هنرمندان نیز در این راستا، نقشی حیاتی و تاثیرگذار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز هالیود در خدمت نظام ملیتاریستی آمریکا تلاش می کند تا اقتدار این کشور را با پوشاندن لباس نظامیان برتن هنرپیشه های معروف آمریکایی، به نمایش بگذارد که این روند در سایر کشورها نیز به اجرا گذاشته می شود.

امیر سرتیپ پوردستان خاطرنشان کرد: ما نیز باید از طریق تلویزیون و سینما قابلیت ها و توانمندی های نظامی کشور به ویژه رشادت های رزمندگان ایران اسلامی را به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به روایت های بسیاری که از رشادت های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در طول دفاع مقدس وجود دارد، خواستار ارایه تمام وجوه جنگ تحمیلی هشت ساله به جامعه شد.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نباید تنها یک بخش از واقعیت جنگ تحمیلی را به جامعه ارایه کرد بلکه باید همه وجوه آن را دید و به معرض دید عموم مردم گذاشت.

پوردستان در ادامه ضمن تایید مطلب یکی از روزنامه های صبح تهران در خصوص نقد فرزند شهید کشوری در دیدار با ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم ˈ چ ˈ ، اظهارداشت: فرزند شهید کشوری در این دیدار انتقاد می کند که چرا شهید فلاحی در این فیلم شخصی منفعل نشان داده شده و در مورد او یکسونگری شده است.

وی در خصوص شهید سرلشکر فلاحی گفت: شهید فلاحی یکی از فرماندهان اندیشمند ارتش، در زمینه تاکتیک های نظامی سرآمد زمان خود بود.

پوردستان در ادامه با اشاره به داستان محاصره شهر پاوه در فیلم ˈ چ ˈ، به نقش شهید کشوری در عملیات پاوه اشاره کرد و گفت: اگر شهید کشوری نبود، مطمئنا این شهر سقوط می کرد.

وی توضیح شرایط شهر پاوه در استان کردستان در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهارداشت: پاوه شهری است که دور تا دور آن را کوه پوشانده و در آن زمان ضد انقلاب از بالای کوه با خمپاره و تیر مستقیم شهر را زیر بمباران خود قرار می داد.

پوردستان با بیان این که در آن زمان تنها گروه محدودی از نیروهای ارتش و سپاه پاسداران به همراه نیروهای مردمی در کنار شهید چمران در شهر پاوه که در حال سقوط بود، حضور داشتند، افزود:شهید فلاحی در آن زمان خود را به کرمانشاه رساند و خلبانان هوانیروز را جمع کرد و از آنها برای نجات این شهر راهکار خواست.

وی تصریح کرد: شهید کشوری برای مقابله با نیروهای ضد انقلاب اعلام آمادگی کرد و به رغم بدی هوا ، پرواز کرد و ضربه ای سنگین به دشمن وارد نمود که موجب عقب نشینی آنها شد.

فرمانده نیروی زمینی در ادامه تاکید کرد: باید این رشادت ها را از لسان لطیف و زیبای هنر به جامعه انتقال داد ، چرا که سلاح هنر از سلاح موشک نیز برنده تر و تاثیرگذارتر است.

در این دیدار شهاب حسینی، داریوش کاردان، فتحعلی اویسی، الهام حمیدی، فرزاد فرزین، رضا توکلی، امید زندگانی، حسین مهری، محمد جبارزاده و تعداد دیگری از هنرمندان سینما و تلویزیون حضور داشتند.

کد خبر 249147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز