مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه اداره کلان شهرها نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی دولتها قرار گیرد، آنها را نهادهایی مردمی دانست که وظیفه ای جز خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان ندارند.

محمد باقر قالیباف، در نشست با جمعی از مقامات شرکت کننده در اجلاس مترو پولیس تهران، با بیان اینکه امروز نقش مترو پلیس در دنیا یک نقش منحصر به فرد است و در شرایط امروز جهان،این سازمان باید بیش از گذشته به اهمیت خاص خود دقت کند افزود: اداره کلان شهرها نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی بین دولت‌ها قرار گیرد، چراکه یک نهاد مردمی هستند و مجموعه شهرداری‌ها وظیفه ای جز خدمت به مردم و برطرف کردن مشکلات آنان ندارند.

قالیباف با اشاره به حساسیت ویژه کشورهای خاورمیانه اظهار کرد: ارتباطات منطقه‌ای و جهانی میان کشورها باید روزبه روز مستحکم‌تر و عمیق‌تر شود و به ویژه کشورهای اسلامی نیز باید این اتحاد و همبستگی میان خود را هرچه بیشتر افزایش دهند.

وی گفت: در شهرداری تهران افتخار داریم که اعلام کنیم مردم سالاری دینی که نشانه‌ای از تبلور تفکر امام خمینی و نظام اسلامی است در شهرداری و مردم نهادینه شده است و امروز علاوه بر آن که مردم اعضای شورای شهر را خودشان برمی‌گزینند، نمایندگانی نیز در380 محله تهران دارند که نقش بسیار مهمی را در پیگیری مشکلات شهروندان ایفا می کنند.

شهردار تهران گسترشIT و استفاده از حداکثر تکنولوژی را ازجمله اقدامات انجام شده در شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: با توجه به جمعیت هفت میلیونی تهران که روزها به بیش از 11 میلیون نفر می رسد، بهبود بهداشت و محیط زیست به عنوان یکی از اهداف جدی شهرداری تهران دنبال می شود.

بر اساس این گزارش در این نشست که با حضور جمعی از مقامات شرکت کننده در اجلاس مترو پولیس تهران برگزار شد، ژوزف روج، دبیر کل مترو پولیس ضمن تشکر از میزبانی مناسب شهرداری تهران در برگزاری این نشست، از شهردار تهران خواست تا در کنگره بعدی که در اکتبر 2008 در سیدنی استرالیا برگزار خواهد شد حضور یابد.

بنا بر این گزارش در این نشست نمایندگانی از شهرهای بارسلون،بحرین،کابل،بیروت و ملبورن حضور داشتند و به ارائه نقطه نظراتی در رابطه با همکاری‌های میان کلان شهرها پرداختند.

آینده تهران را بزرگراه‌ها می‌سازند

از سوی دیگر نیز نمایندگان کلان‌شهرهای جهان (متروپولیس) دیروز از سامانه اطلاع رسانی137 و مرکز نظارت همگانی 1888 شهرداری تهران بازدید کردند.

در جریان این بازدید، پورقناد، معاون هماهنگی و برنامه ریزی سامانه مدیریت شهری137گفت: این سامانه از سال 79 به صورت یک دفتر به عنوان ارتباط مردمی‌شهرداری در روابط عمومی‌شهرداری ایجاد شد و فعالیت آن محدود بود، ولی از زمان مدیریت دکتر قالیباف شهردار تهران و اوایل سال 84 فعال شد و هم اکنون به صورت آن لاین و شبانه روزی در خدمت شهروندان است و نظرات و درخواست‌های مردم را به مراجع خدماتی و مسئولان شهرداری ارائه می‌دهد.

مازیار علوی قائم مقام مرکز سامانه مدیریت شهری 137 با اشاره به روند افزایش فعالیت این مرکز گفت: این مرکز در حال حاضر روزانه پاسخگویی 7000 تماس شهروندان تهرانی است در حالی که این رقم در سال 84 حدود 300 تماس بود.

از سوی دیگر سعید الهی معاون اطلاع رسانی و بهره دهی مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران 1888 نیز هنگام دیدار نمایندگان کلان شهرها از این مرکز گفت: این سامانه برای ارزیابی عملکرد واحد‌ها و مراکز شهرداری ایجاد شده و وظیفه آن بازخورد تماس‌های مردمی‌با سامانه 137 و نظارت بر انجام اموری است که مردم در تماس‌های روزمره خود با شهرداری داشته اند.

وی همچنین گفت یکی از اهداف این مرکز ایجاد فرصت‌های برابر و دسترسی آسان مردم به مدیران شهری و شناسایی تهدید‌ها و فرصت‌های موجود در امر خدمات رسانی به مردم است.

از سوی دیگر پرفسور مدنی پور، استاد ایرانی الاصل دانشگاه نیوکاسل لندن نیز در حاشیه بازدید از سامانه 137 شهرداری تهران گفت: عضویت در مترو پولیس چند حسن دارد که می‌توان به مواردی از جمله راههای کسب اطلاعات، تبادل آراء و نظرات و تجربیات میان اعضاء اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه شهر تهران همچون شهرهای بزرگ ابتدا رشد کرده و سپس مراحل ساماندهی را طی می‌کند، گفت: چارچوب اصلی تهران در سال 1310 شکل گرفته و در بسیاری از نقاط طرح‌ها به صورت محلی و کوچک پایه‌گذاری شده است.

به گفته این متخصص برنامه ریزی شهری، شهر تهران علی رغم تخریب بخشی از بافت تاریخی آن شکل گرفته است و با ساخت خیابان‌ها طرح جدید آن ریخته شد و بزرگراه‌ها آینده تهران را خواهند ساخت.

مدنی پور، بزرگ ترین معضل تهران را ترافیک عنوان کرد و افزود: عملکرد سازمان شهرداری نسبت به سال قبل فراگیر تر شده و نگاه‌ها به معضلات و مشکلات شهری کارشناسی تر و به روزتر شده است.

کد خبر 24768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز