مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

گروه شهری: فرماندار تهران در جلسه‌ای که با عنوان آشتی با رسانه‌ها از آن یاد کرد، در جمع خبرنگاران گفت: درآمد شهرداری تهران از محل فروش تراکم و دریافت عوارض به قدری است که باید سهمی‌از آن به دستگاه‌های دولتی اختصاص یابد.

به گزارش فارس حسین طلا در بخشی از اظهارات خود با بیان اینکه شهرداری تهران متولی ارائه خدمات شهری است، تصریح کرد: درآمد شهرداری تهران از محل فروش تراکم و عوارض به قدری است که دولت هرچه بدود نمی‌تواند به اندازه شهرداری درآمد داشته باشد.

ازاینرو باید سهمی‌از درآمد شهرداری به دستگاه‌های دولتی به واسطه خدماتی که ارائه می‌کنند، اختصاص یابد.

وی با مقایسه اعتبار 800 میلیارد تومانی سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شهرداری تهران با اعتبار 200 میلیارد تومانی استان تهران در بخش عمرانی، گفت: سازمان زیباسازی با این اعتبار تنها متولی زیبا سازی نمای شهر است.

 این در حالی است که بسیاری از صاحب نظران شهری با اشاره به خدماتی که شهرداری تهران به سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی ارائه می‌دهد معتقدند که دولت باید هزینه‌ای بابت خدمات شهرداری به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی مستقر در تهران به شهرداری بپردازد.

دکتر احمد الوندی معمار و شهرساز و استاد دانشگاه در این باره گفت: شهرداری تهران به عنوان نهادی غیر انتفاعی و خدماتی وظایف سنگینی به عهده دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به درآمدهای شهرداری از محل فروش تراکم و عوارض شهری، افزود: اگرچه نگاه درآمدزایی به این حوزه باید با بازنگری مسئولان شهری همراه باشد اما شهری مانند تهران که جمعیتی در حدود 9 میلیون نفر را در خود جا داده ناگزیر از آن است.

وی اظهار داشت: بسیاری از مسئولان به این در آمدها ایراد می‌گرفتند، اما امروزه شاهدیم که هم اکنون آنان با توجه به مشکلات فراوان شهر، خود در مقام سهم خواهی از آن بر آمده اند.

همچنین دکتر حسین محمدی از رویکرد شهرداری در خدمات‌رسانی به شهروندان و سازمان به عنوان یک وظیفه عمومی‌خبر داد و گفت: با طرح اخیر شهرداری مبنی بر خروج دفاتر سازمان‌ها و ارگان‌های غیرضرور از شهر بخشی از هزینه‌های شهرداری که بار سنگینی به آن تحمیل می‌کند، کاسته خواهد شد.

وی از اختصاص درآمدهای شهرداری به نهادهای دولتی انتقاد کرد و گفت: وزارت کشور با اجرای طرح تجمیع عوارض شهرداری‌ها عملا فضایی به وجود آورده است تا شهرهای مختلف از حقوقی برابر برخوردار باشند و اصلا منطقی نیست که شهرداری تهران درآمدهایش را به نهادهای دولتی واگذار کند.

کد خبر 28580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز