جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث- آزاده مختاری: تحقیقات تخصصی پلیس جنایی تهران بزرگ درباره پرونده جنایت خونین جنت آباد که در جریان آن مادر و دختر جوانی به طرز دلخراشی جان سپرده بودند، به دستگیری عامل قتل در کمتر از یک هفته و فاش شدن راز جنایت ختم شد.

مرگ دردناک مادر و دختر در جنت آباد

در آخرین ساعات روز سه شنبه گذشته پلیس تهران بزرگ از وقوع جنایتی تلخ در یک آپارتمان مسکونی در خیابان شاهین شمالی در جنت آباد مطلع شد. قربانیان جنایت مادر و دختری به نامهای شهناز و زهرا بودند که با ضربات چاقو به طرز دلخراشی به قتل رسیده بودند.

اجساد این دو قربانی بی گناه را پدر خانواده هنگامی که بعد از پایان کار روزانه اش به خانه بازگشته بود در اتاق خواب مشاهده کرده و پلیس نیز از طریق وی از این جنایت دردناک مطلع شد. با گزارش موضوع بازپرس حسینی قاضی ویژه قتل و کارآگاهان اداره دهم آگاهی تحقیقات پلیسی قضایی در این باره را آغاز کردند.

دستگیری در کمتر از یک هفته

با آغاز بررسی ها تمامی کسانی که احتمال می رفت در این پرونده انگیزه ای برای جنایت داشته باشند تحت بازجویی قرار گرفتند و یکی از اصلی ترین مظنونین ارتکاب این دو جنایت خواستگار میانسالی بود که از دختر جوان تقاضای ازدواج کرده ولی با مخالفت شدید وی و خانواده اش روبه رو شده بود.

این مرد وقتی متوجه شد جزو مظنونین پرونده قتل است با تماس تلفنی که با پلیس جنایی برقرار کرد به آنان گفت: حاضر است برای رفع اتهام وارده با پلیس همکاری کند و به این ترتیب وی روز سه شنبه در بهشت زهرا بر بالای قبر دو قربانی جنایت بازداشت شد ولی تحقیقات از این مرد که کارآگاهان اداره دهم آگاهی را به این قطعیت رساند که وی نمی تواند عامل قتل باشد. 24 ساعت پس از دستگیری این مرد خواستگار، افسر پرونده در جریان بررسی های خود بر روی اقوام مقتولان، به پسر 19ساله ای به نام بابک که پسر عموی زهرا بود، مظنون شد.

با هماهنگی بازپرس حسینی این جوان بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت. به رغم ضد و نقیض گویی های اولیه این جوان سرانجام هنگامی که با شواهد پلیس روبه رو شد چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و به قتل زن عمو و دخترعمویش به انگیزه سرقت اموال آنان اعتراف کرد.

سرهنگ حسین خوئینی معاونت اداره آگاهی تهران بزرگ ضمن اعلام خبر دستگیری عامل این جنایت دردناک گفت: متهم در خصوص نحوه جنایت و انگیزه خود به کارآگاهان اداره دهم آگاهی گفته است که روز حادثه به منزل عمویم رفتم، زهرا در خانه تنها بود با تهدید از وی پول خواستم ولی او حاضر نشد در برابر تهدیداتم به خواسته من پاسخ بدهد، به همین دلیل از خلوت خانه استفاده کرده و او را در اتاق نشیمن کشتم.

در حال جمع آوری اجناس با ارزش اتاق خواب عمویم بودم که شهناز که بیرون از خانه بود از راه رسید و وارد اتاق خواب شد. با ورود وی به خانه او را با ضربات چاقو غافلگیر کردم. بعد از پایان جنایات 17 حلقه النگویی را که در دستان زن عمویم بود دزدیدم و بعد از جمع آوری چند قطعه جنس باارزش دیگر محل را ترک کردم. النگوها را 600 هزار تومان فروختم و درمقابل آن چند فقره تراول چک از خریدار گرفتم. بدین ترتیب دستگیری خریدار اموال مسروقه در دستور کار پلیس جنایی پایتخت قرار گرفت.

مرد خریدار بعد از بازداشت، تمام اموال مسروقه را به پلیس تحویل داد و با بیان اظهارات این متهم، پلیس به قطعیت اعترافات بابک در خصوص قتل شهناز و زهرا رسید. بدین ترتیب کارآگاهان اداره دهم آگاهی تهران بزرگ با استفاده از روشهای خاص پلیسی در کمتر از یک هفته راز این جنایت دلخراش را فاش کردند.

کد خبر 2476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز