سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه حوادث: جوان مزاحم عامل قتل رئیس مرکز حیات وحش شهرداری منطقه 10 تهران لب به اعتراف گشود و راز جنایت را فاش کرد.

ملاقات خونین

ساعت 14 پانزدهم مرداد سعید تاج‌بخش رئیس مرکز حیات وحش شهرداری منطقه 10 سوار بر خودرو پژو خود وارد یکی از خیابان‌های فرعی منطقه امیرآباد شد.

چند دقیقه بعد صدای شلیک سه گلوله در فضای خیابان امیرآباد پیچید و پس از آن شاهدان دو مرد را دیدند که دوان دوان از یک خودرو پژو دور می‌شوند. سه گلوله در سینه و سر سعید جای گرفته بود و بدن خون‌آلودش بر روی صندلی خودرو در نبرد بین مرگ و زندگی رها شده بود.

با گزارش موضوع به پلیس مأموران کلانتری 125 یوسف‌آباد در محل حاضر شدند. بدن نیمه‌جان سعید به بیمارستان انتقال یافت. کارآگاهان اداره یکم آگاهی تهران بزرگ در ابتدا با تصور یک حمله مسلحانه تحقیقات خود را بر روی این پرونده مرگبار آغاز کردند.

کارآگاهان در مراحل اولیه تحقیق دریافتند که عامل شلیک‌های خونین یکی از کارمندان پیمانکاری بخش رایانه شهرداری منطقه 10 بوده است که از مدتی قبل مزاحمت‌های بسیاری را برای همسر سعید ایجاد کرده بود.

در بازجویی از همسر سعید مشخص شد متهم فراری که معین نام دارد از شش ماه قبل با یافتن شماره تلفن همراه این زن با فرستادن پیام کوتاه برایش ایجاد مزاحمت کرده است و چند بار نیز سعید با وی برخورد کرده و خواستار پایان دادن به مزاحمت‌های او شده بود، اما جوان مزاحم که 25 سال سن دارد حاضر به خاتمه دادن به مزاحمت‌های خود نبود و در نهایت روز حادثه سعید برای بحث درباره این موضوع به محل حادثه رفته و ماجرا به نقطه سیاه خود رسید.

دستگیری متهم به قتل در پارک ساعی

 چند روز بعد از این حادثه، سعید چشمانش را بر روی زندگی بست و با مرگ وی رسیدگی پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. این‌بار کارآگاهان اداره یکم آگاهی با ترفندی خاص و با آموزش به همسر مقتول متهم به قتل را طی یک قرار صوری به پارک ساعی کشاندند و معین که تصور می‌کرد همسر مقتول را اغفال کرده است به محل قرار آمد غافل از این‌که در محاصره پلیس قرار دارد.

کارآگاهان با مشاهده وی وارد عمل شدند. اما متهم پا به فرار گذاشت و پلیس برای دستگیری وی بعد از چند مرتبه دستور ایست دادن به‌ناچار پای متهم را نشانه گرفته و با مجروح شدن معین این متهم به قتل روز 26 مرداد بازداشت شد. بعد از درمان معین بازجویی‌های پلیسی از وی آغاز شد ولی معین منکر هرگونه ارتباطی با مرگ سعید بود به این ترتیب با دستور معاونت اداره آگاهی پرونده برای بررسی‌های تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرانجام متهم بعد از گذشت 11 روز از بازداشت با انجام تحقیقات علمی پلیس جنایی لب به اعتراف گشود. سرهنگ رجبی ریاست اداره آگاهی تهران بزرگ ضمن اعلام این خبر گفت: متهم در جریان بازجویی‌های پلیس جنایی درخصوص انگیزه خود از قتل سعید و نحوه وقوع این جنایت گفت: روز حادثه سعید از من خواست به محل حادثه بروم.

می‌دانستم که احتمالا درگیری‌ بین ما به‌وجود می‌آید، به همین دلیل از یکی از دوستانم که یک مرد افغانی به‌نام گل‌آقا بود خواستم همراهم بیاید. چهار ماه قبل اسلحه لامایی را برای کشتن سعید خریداری کرده بودم که همراه خودم بردم.

 به محض رسیدن به محل حادثه، سعید که بسیار عصبانی بود با من گلاویز شد در این زمان یک تیر به سینه سعید شلیک کردم ولی سعید با وجود مجروح شدن باز هم مرا رها نمی‌کرد. خشمگین شدم و دو تیر دیگر به سرش شلیک کردم و همراه گل‌آقا فرار کردم.

از آن به بعد خبرهای مربوط به پرونده را تا روز دستگیری از طریق روزنامه همشهری پیگیری می‌کردم. از طریق روزنامه فهمیدم که پلیس به‌صورت گسترده‌ای در تعقیب من است، به این خاطر کیف دستی که حاوی سوئیچ خودرو مقتول و تلفن همراهش بود را به امانت نزد یکی از دوستانم گذاشتم. اسلحه را نیز در حوالی جاده ساوه رها کردم.

 به گفته سرهنگ رجبی با کشف اسلحه متهم به قتل و 16 تیری که در داخل اسلحه وجود داشت مشخص شد که اعترافات معین برای پلیس جنایی درست می‌باشد و با قرار دادن ادله به‌دست آمده در کنار اعترافات معین، پرونده با شناسایی عامل اصلی جنایت در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 3090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز