شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

گروه حوادث: همسر و مادر زن خود را با ضربات چاقو به قتل رساند و پس از 90 دقیقه مقاومت در برابر پلیس، هدف گلوله نیروهای ضربت شهر ایروین کالیفرنیا قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

 به گزارش مقامات پلیس ایروین کالیفرنیا، این مرد ایرانی تبار 49 ساله به نام بهرام – ن متهم است که ساعت دو و نیم بامداد سه شنبه گذشته، همسر و مادر همسر خود را در جریان یک نزاع خانوادگی به قتل رسانده است.

ال تی ریک هاندفیلد از پلیس ایروین به خبرنگاران گفت : مقتولان حادثه نوشین م 29 ساله همسر متهم و پروانه ق 58 ساله مادر زن وی هستند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده اند.

بر اساس اطلاعات موجود در پرونده، ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد دو مرد که خود را اعضای خانواده ایرانی معرفی می‌کردند با مراجعه به ایستگاه پلیس شهر ایروین کالیفرنیا ماموران را در جریان تهدیدهای مرگبار یکی از اقوام خود به نام بهرام قرار دادند.

آنها با نگرانی به پلیس گفتند : بهرام هرکسی را که با او تماس می‌گیرد تهدید به قتل می‌کند و به همین دلیل برای اعضای خانواده او نگران هستند.

مأموران وقتی دریافتند بهرام، همراه همسر، مادر همسر و دو فرزندش در خانه ای در خیابان لگیسی وی زندگی می‌کند بلافاصله وارد عمل شدند و برای اطمینان از سلامتی اعضای خانواده با وی تماس گرفتند، اما هنگامی که کسی به تماس ها پاسخ نداد پلیس به ماجرا مشکوک شد و گروهی از ماموران عازم خانه بهرام شدند، ماموران وقتی وارد خیابان لگیسی وی شدند بار دیگر با منزل بهرام تماس گرفتند و این بار صدای مردی از آن سوی خط به گوش رسید.

پلیس پس از معرفی خود به بهرام اطلاع داد قصد بازرسی از منزل وی را دارد ولی مرد ایرانی بلافاصله تلفن را قطع کرد و جوابی به ماموران نداد. لحظاتی بعد خودروی پلیس مقابل خانه بهرام توقف کرد ،ولی مرد ایرانی پیش از ورود ماموران به حیاط پشتی خانه دوید و با صدای بلند فریاد زد با خود اسلحه دارد.

او خودش را پشت برخی از وسایل موجود در خانه مخفی کرد و در انتظار عکس‌العمل پلیس نشست. ماموران که احتمال می‌دادند بهرام به اعضای خانواده‌اش آسیب رسانده باشد در حالی که با مقاومت او روبرو شده بودند ،تقاضای نیروی کمکی کردند. لحظاتی بعد نیروهای ضربت پلیس، خانه بهرام را به محاصره در آوردند و در تاریکی شب به انتظار روزنه‌ای برای ورود به خانه نشستند.

ظرف چند دقیقه همه نقاط مشرف به خانه مرد ایرانی به اشغال نیروهای ضربت در آمد و پلیس با استفاده از سلاح‌‌‌‌های پیشرفته و دوربین‌های دید در شب حرکات بهرام را زیر نظر گرفت. به گفته مقامات پلیس محلی ،ماموران در نخستین تلاش از بهرام خواستند هر چه زودتر خودش را تسلیم کند، ولی یک ساعت و نیم تلاش آنان برای تسلیم او به جایی نرسید.

به این ترتیب نیروهای ضربت وارد عمل شدند و مرد ایرانی را هدف گلوله های پلاستیکی 40 میلیمتری خود قرار دادند. در جریان این تیراندازی بهرام از ناحیه سر و بازو به شدت مجروح شد، پس از مجروح شدن وی، ماموران پا به خانه گذاشتند و او را به مرکز بهداشتی (وسترن مدیکال) در سانتا آنا انتقال دادند. در همین حال گروه دیگری از کارآگاهان که در جستجوی اعضای خانواده اتاقها را بازرسی می‌کردند، پس از ورود به خانه با اجساد خون آلود دو زن که یکی از آنها جوان و دیگری زن میانسالی بود روبه‌رو شدند .

در نخستین بررسی‌ها مشخص شد که مقتولان، همسر و مادر زن ایرانی مرد مجروح هستند ماموران که می‌دانستند در این خانه دو دختر بچه 6 و 8 ساله نیز زندگی می کنند به جستجوی آنها پرداختند ، لحظاتی بعد کودکان سالم در خانه پیدا شدند این در حالی بود که آنها از ماجرایی که رخ داده بود هیچگونه اطلاعی نداشتند .

به گفته مقامات محلی هم اکنون حال دختر بچه‌ها خوب است و به یک مرکز حمایت از کودکان منتقل شده اند و تلاش برای نجات جان عامل جنایت که در بیمارستان به سر می‌برد ادامه دارد. یکی از مسئولان بیمارستانی در این باره گفت از میان تیرهای شلیک شده به سوی مرد ایرانی تیری به سر وی برخورد کرده است که می‌‌تواند باعث وخامت حال وی شود.

خانواده ایرانی و خوشبخت

در پی این حادثه یکی از همسایگان خانواده ایرانی در بازجویی‌ها به پلیس گفت : این حادثه به هیچ وجه باور کردنی نیست، من خانواده بهرام را از نزدیک می‌شناختم. آنها خانواده‌ای بسیار مهربان و دوست داشتنی بودند که ارتباطی بسیار صمیمی و گرمی با یکدیگر داشتند، آنها بسیار خوشبخت به نظر می‌رسیدند و چنانچه حادثه به این شکل باشد نمی دانم دلیل آن چه بوده است.

تینا وایلک یکی دیگر از همسایه های این خانواده ایرانی نیز گفت: آنها هیچ مشکلی با هم نداشتند. اعضای خانواده تازه از تعطیلات بازگشته بودند و با خودشان مادر نوشین را به ایروین آورده بودند. این خانواده به خوبی با هم زندگی می‌کردند و هیچ کدام از همسایه‌ها باور نمی‌کنند که چنین حادثه ای برای این خانواده دوست داشتنی اتفاق بیافتد.

از سوی دیگر بررسی‌های پلیسی در باره انگیزه متهم به دو جنایت حاکی از آن است که درگیری مرگبار بعد از یک نزاع خانوادگی رخ داده است. فرح امامی از دفتر وکلای اورنج کاونتی به خبرنگاران گفت : پلیس معتقد است جنایت از یک جروبحث خانوادگی نشات گرفته است . به نوشته مطبوعات آمریکا، تحقیقات پلیسی برای کشف زوایای تاریک علت این حادثه ادامه دارد.

کد خبر 2877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز