شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه حوادث: مردی که پس از ارتکاب جنایت با تغییر قیافه 4 سال از چنگ ماموران گریخته بود پس از دستگیری و برگزاری جلسه محاکمه از سوی قاضی شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت به قصاص نفس(اعدام)محکوم شد.

به گزارش همشهری، عصر روز 18 آبان 81 با گزارش وقوع یک قتل در خیابان شوش مأموران در صحنه جنایت حاضر شده و در تحقیقات اولیه دریافتند در جریان درگیری بین دو جوان که یکی راننده خودرو مسافرکش و دیگری میوه فروش سیار بوده است مرد میوه فروش به نام علی در اثر ضربه مرگباری که توسط مرد راننده به نام اکبر به ناحیه قلبش وارد آمده به قتل رسیده است.

در ادامه تحقیقات از شاهدان حادثه مشخص شد، اکبر که در یک قصابی در تهران کار می‌کرده است ساعتی قبل از حادثه به طور اتفاقی برای سوار کردن مسافر به میدان شوش آمده ولی هنگامی‌که متوجه درگیری دوستش با چند نفر شده برای هواخواهی از دوستش وارد درگیری شده و با یک ضربه چاقو علی را به قتل رسانده و دو نفر دیگر را مجروح کرده است.

 با دستور قاضی الهی زاده، تیمی‌از کارآگاهان دایره 10 اداره آگاهی تهران مسئول رسیدگی به این پرونده و دستگیری متهم که در ورامین ساکن بود، شدند. اما چهار سال تحقیق و بررسی برای شناسایی مخفی گاه متهم به قتل نتیجه خاصی نداشت تا این که بالاخره، پلیس جنایی تهران توانست با انجام کارهای اطلاعاتی مخفیگاه متهم را در شرق تهران ردیابی کند و متهم را که تغییر قیافه داده بود دستگیر و تحت بازجویی قراردهد.

متهم از همان ابتدا با بیان این که دیگر از فرارهای بی نتیجه و کابوس‌های شبانه خسته شده است به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. قاتل 28 ساله در جریان برگزاری جلسه محاکمه اش در حالی که اولیای دم درخواست قصاص کرده بودند در دفاع از خود گفت:  قصد کشتن نداشتم. وقتی متوجه درگیری شدم تنها دوستم را دیدم که در درگیری شرکت داشت و من تنها برای نجات او وارد معرکه شدم.

 بر پایه این گزارش، قاضی الهی زاده  با صدور حکم، این قاتل جوان را به قصاص نفس محکوم کرد.

کد خبر 3348

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز