جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

آزاده مختاری: کارآگاهان پلیس جنایی پایتخت در مسیر تحقیقات خود بر روی پرونده قتل مادر و پسر به ردپای یک آشنا در وقوع این جنایت رسیدند.

خانواده فاطمه چند روزی بود که از دخترشان بی‌خبر مانده بودند، غیبت غیرعادی و ناگهانی زن میانسال مادرش را بی‌تاب کرده بود.

زن با دلشوره بسیار با پسرش تماس گرفته و در نهایت هر دو برای جویا شدن از وضعیت دختر و پسر 6 ساله‌اش به نام مجتبی به محل زندگیش در واحد ششم یک آپارتمان در خیابان معلم رفتند. اما برادر فاطمه هر چقدر در آپارتمان را کوبید کسی در را باز نکرد.

از آنجا که شرایط غیرعادی به نظر می‌رسید. خانواده نگران زن جوان، در منزل را گشوده و وارد آپارتمان شدند. با گشوده شدن در، بوی تعفن شدیدی به مشام رسید. مادر و برادر مضطرب و سراسیمه تمام اتاقهای خانه را به قصد یافتن دلیل انتشار بوی تعفن جستجو کردند. هنگامی که مادر زن جوان در کمد دیواری اتاق خواب را گشود و با وحشتناکترین صحنه زندگی‌اش روبرو شد.

ردپای قاتل آشنا

ساعت 18 روز پنجشنبه خودروهای پلیس جنایی پایتخت و بازپرسی کشیک ویژه قتل مقابل آپارتمانی در کوچه صیادی متوقف شدند. کارآگاهان در میان ضجه‌های مادر داغدار تحقیقات خود را آغاز کردند.

اجساد فاطمه و پسر 6 ساله‌اش در حالیکه در میان ملحفه‌های جداگانه پیچیده شده بودند. در داخل کمد دیواری پیدا شد، به نظر می‌رسید اجساد آنها چند روزی بود که بی‌جان در کنار هم در کمد دیواری قرار داده شده بود.

به گفته محمد تورنگ، رئیس اطلاع‌رسانی تهران بزرگ بررسی اولیه از اجساد معلوم ساخت قتل آنان در اثر خفگی ناشی از فشار ملحفه به دور گردنشان ایجاد شده  و در محل جنایت هیچ سرقتی رخ نداده بود. اما بررسی‌ها نشان می‌داد که عامل جنایت بدون درگیری وارد خانه شده است.

برادر فاطمه به پلیس جنایی گفت: «خواهرم یکسال و نیم پیش در پی اختلافات خانوادگی با همسرش متارکه کرد و همراه پسرش هشت ماه قبل این آپارتمان را اجاره کرد و زندگی مستقل خود را آغاز کرد.»

از آنجایی که همسایه‌های محل جنایت سروصدای هیچ درگیری را در روز حادثه نشنیده بودند و حضور فردی ناشناس و یا رفت و آمدهای مشکوکی نظر آنان را در این چند روز جلب نکرده بود، کارآگاهان در بررسی‌های اولیه خود به نکاتی رسیدند که امکان وقوع جنایت از سوی یک آشنا را قوت بخشید.

همسایه‌ها از جنایت می‌گویند

مرد همسایه که هنوز باور نمی‌کرد در محل سکونتش دو جنایت رخ داده باشد درخصوص این ماجرا به همشهری گفت: «عصر روز سه‌شنبه سه برادر قربانی به اینجا آمدند هرچه صبر کردند خبری از خواهرشان نشد، چهره‌های نگرانی داشتند، درنهایت در را با حضور پلیس شکسته و وارد خانه شدند.

آن روز آنها  بدون یافتن اجساد خانه را ترک کردند ولی عصر روز پنجشنبه وقتی در آپارتمان بار دیگر توسط برادر فاطمه گشوده شد بوی تعفن آنان را به سمت کمد دیواری و اجساد متعفن شده کشاند.»

این مرد در ادامه مدعی شد روز پنجشنبه وقتی در منزل قربانیان را گشودند وسایل خانه جمع‌آوری شده بود، گویی عامل جنایت قصد نقل و انتقال اسباب و اثاثیه را به مکان دیگری داشت.»

تحقیقات پلیس جنایی بر روی این پرونده زیرنظر بازپرس حسین اصغرزاده ادامه خواهد یافت.

کد خبر 4175

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز