زمستان به‌خاطر سرما و آلودگی هوا کودکان و نوجوانان را خانه‌نشین‌ می‌کند، اما نمایشگاه بازی و سرگرمی و غنچه‌های شهر شاید آن‌ها را از خانه بیرون بکشد.

دنیای بازی و سرگرمی در بوستان گفت‌وگو

پنجمین نمایشگاه «بازی، سرگرمی و آموزش کودک و نوجوان» در بوستان گفت‌وگو، دوشنبه ۱۶ دی‌ماه گشایش یافت و تا جمعه ۲۰ دی‌ماه دایر است. این نمایشگاه را، اداره کل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با همکاری «نشر شهر» برگزار می‌کند.

مسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل پیشین نشر شهر و مشاور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره‌ی این نمایشگاه به خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه گفت: «این نمایشگاه در ادامه‌ی نمایشگاه‌های سال‌های پیش است، با این تفاوت که نمایشگاه غنچه‌های شهر هم امسال همراه این نمایشگاه برگزار می‌شود.»

او درباره‌ی مخاطبان نمایشگاه توضیح ‌داد: «بخش عمده‌ی نمایشگاه برای مخاطبان کودک و نوجوان تدارک دیده شده، ولی مخاطب بخشی از آن هم والدین هستند.»

شهرام‌نیا در پاسخ به این سؤال که آیا این موقع سال و در فصل سرما، زمان مناسبی برای برپایی چنین نمایشگاهی به‌شمار می‌آید؟ پاسخ داد: «در تابستان شهرداری تهران برنامه‌ها و جشنواره‌های متنوعی برگزار می‌کند. اما فکر کردیم خوب است در زمستان هم برنامه‌ی فرهنگیِ وسیعی تدارک ببینیم. البته بیش‌تر فعالیت‌ها در سالن‌ها برگزار می‌شوند و از این نظر، فضا برای بچه‌ها کاملاً مناسب است.»

او هم‌چنین گفت: «امسال نمایشگاه مخاطب‌محور است و بخش‌های متنوعی را دربرمی‌گیرد. در بخشی از نمایشگاه، شرکت‌های تولید اسباب‌بازی و سرگرمی حضور دارند که امسال برای اولین‌بار نمایشگاه هفت‌بعدی را داریم. بخش‌های متنوع شهرداری تهران هم به معرفی خدمات خود می‌پردازند. در این نمایشگاه هم‌چنین کودکان می‌توانند در غرفه‌ی آتش‌نشانی، در گروه آتش‌نشانان کوچک عضو شوند. بخش‌های بازی و سرگرمی هم برای کودکان جذاب است. برای بچه‌ها نمایش و قصه‌خوانی اجرا می‌شود و مشاوره را برای والدین در نظر گرفته‌ایم.»

گفتنی است این نمایشگاه با هدف ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی شهروندان در زمینه‌ی بازی و اسباب‌بازی و سرگرمی‌های آموزشی، معرفی اسباب‌بازی‌ها و لوازم سازگار با محیط‌ زیست و سلامت کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. معرفی تازه‌ترین دستاوردهای تولید کنندگان داخلی، ترویج مبانی اصولی، ارتباط آگاهانه با کودکان و نیز چگونگی ارائه‌ی آموزش‌ها و رفتار شهروندی از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه است. اجرای برنامه‌های تفریحی نظیر جُنگ‌های شادمانه، آتش بازی، نمایش و تئاتر و برپایی کارگاه‌های آموزشی اسباب بازی هم از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است.

کد خبر 245234
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز