این اتفاق خیلی خوبی است که در مدرسه، فقط به‌خواندن کتاب‌های درسی اکتفا نشود؛ خیلی خوب است که کتاب‌های مناسب آموزشی هم به ما کمک کنند تا مفاهیم مورد نیاز خود را بهتر بیاموزیم، اما انتخاب کتاب‌های کمک‌آموزشی مناسب کار سختی است. جشنواره‌ی کتاب‌های رشد، سعی دارد کمی در این زمینه شفاف‌سازی کند.

کتاب‌هایی که خوب است بخوانیم

دهمین جشنواره‌ی‌کتاب‌های آموزشی رشد، دوشنبه هفتم بهمن‌ماه در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزیده‌های خود را معرفی می‌کند. این جشنواره‌ امسال کتاب‌های همه‌ی دوره‌های آموزشی را از پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، فنی و حرفه‌ای و کارودانش و حتی کتاب‌های آموزش و پرورش کودکان استثنایی به‌طور هم‌زمان بررسی کرده است.

محمدحسین معتمدراد، کارشناس کتاب‌های آموزشی، در این‌باره به خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «سعی شده است در جشنواره‌ی امسال، از دو طیف داور استفاده شود. اول داورانی که کار تألیف کتاب‌های درسی را به عهده‌ دارند و گروه دوم، معلمانی که در کلاس‌های درس مشغول آموزش هستند.»

او درباره‌ی نظارت بر کتاب‌های کمک آموزشی می‌گوید: «تأکید ما این است کتاب‌هایی را که از سوی جشنواره‌ی کتاب‌های رشد مورد تأیید قرار می‌گیرند به مدارس معرفی شوند.»

معتمدراد درباره‌ی کتاب‌های آمادگی برای کنکور می‌گوید: «کتاب‌های تست و کنکور اصلاً در این جشنواره مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و فقط کتاب‌های کمک‌آموزشی را بررسی می‌کنیم.»

گفتنی است بیش از ۶۵۰ ناشر در این جشنواره مشارکت می‌کنند و کتاب‌های مناسب از طریق کتاب‌نامه به همه‌ی مدارس سراسر کشور معرفی می‌شوند.

کد خبر 247186
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز