شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: در سال جاری تعداد مراکز درمانی اعتیاد از 700 مرکز به یک‌هزار و 400 مرکز خواهد رسید و023 هزار معتاد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم بازدید فرانچسکو وندرال- نماینده اتحادیه اروپا در امور افغانستان- و کشورهای مینی‌دوبلین از مرزهای شرقی کشورمان، ادامه روند مقابله حرفه‌ای با ورود و قاچاق مواد مخدر را از اقدامات این ستاد خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر بر اساس سه رکن اساسی اقدامات موثری انجام داده است.

دکتر جهانی با اشاره به تعداد 250 میلیون نفر معتاد در جهان بیان کرد: هفت دهم درصد جمعیت بین 51 تا 64 ساله اروپا یک‌بار در سال مواد مخدر مصرف می‌کنند که این رقم سه دهم درصد از مصرف مواد مخدر جهانی بیشتر است.

وی در ادامه گفت: کشورهای اروپای غربی به ویژه انگلیس، فرانسه و ایتالیا تعهدشان را به صورت جدی برای مبارزه با مواد مخدر اجرایی نکردند و ایران که مبارزه همه جانبه‌ای در امر مبارزه با مواد مخدر انجام می‌دهد، انتظار دارد اتحادیه اروپا امکانات بیشتری را در اختیار ما بگذارد چرا که این مبارزه در واقع در جهت تامین امنیت کشورهای اروپایی خواهد بود.

دکتر جهانی گفت: در راستای کنترل مرزها حدود 350 کیلومتر کانال، 2040 کیلومتر دیوار چینی و ده‌ها کیلومتر خاکریز به همراه تجهیزات الکترونیکی ایجاد کرده‌ایم.

فرانچسکو وندرال- نماینده اتحادیه اروپا در امور افغانستان- نیز گفت: ما می‌دانیم با وجود اقدامات صورت گرفته سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان افزایش یافته است به طوری که 90 درصد هروئینی که در افغانستان تولید می‌شود، نهایتاً به اروپا می‌رسد.

وندرال با ابراز خرسندی از همکاری با جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما از هر گونه ایده در جهت گسترش همکاری‌های لازم استقبال می‌کنیم و حاضریم این تصمیمات و اجرای این ایده‌ها را به پایتخت‌هایمان منعکس کنیم.

کد خبر 24450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز