همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی عراقی و نیروهای قبایل محلی عملیات پاکسازی شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی القاعده در استان غربی الانبار را آغاز کرده‌اند.

عراق و القاعده

به گزارش پرس تی وی، افراد مسلح قبال ابو عاصف و ابو علی برای کمک به نیروهای امنیتی به منظور پاکسازی شهر الرمادی از شبه نظامیان، وارد این شهر شده‌اند.

گزارش های منتشره حاکی از آن است که شبه نظامیان وابسته به القاعده بخش‌هایی از شهر فلوجه عراق را نیز تحت کنترل خود دارند.

شاهدان عینی خاطر نشان کردند که شبه نظامیان مسلح ایست بازرسی‌هایی در مرکز و جنوب شهر فلوجه برپا کرده‌اند و خیابان های این شهر گشت زنی می‌کنند و شعارهایی در حمایت از گروه های تروریستی القاعده و دولت اسلامی شام و عراق سر می‌دهند.

برخی گزارش های منتشره نیز حاکی از آن است که حسن ابو دغدش یکی از سرکردگان تروریست‌ها در درگیری با نیروهای عراقی کشته شده است.

شبه نظامیان و نیروهای دولتی روز چهارشنبه (۱۱ دی) نیز در الرمادی درگیر شدند و شبه نظامیان توانستند چهار پایگاه نیروهای پلیس را به آتش بکشانند.

شبه نظامیان در فلوجه نیز چند پایگاه نیروهای پلیس را به آتش کشیدند و بیش از ۱۰۰ زندانی را آزاد کردند.

استان الانبار از روز دوشنبه (۹ دی) صحنه ناآرامی های مرگبار بوده است؛ این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که نیروهای پلیس و ارتش عراق یک کمپ اعتراض ضد دولتی را در شهر الرمادی که به محلی برای جذب نیرو برای شبه نظامیان طرفدار القاده شده بود، برچیدند.

به دنبال برچیده شدن این کمپ اعتراضی، ۴۴ نفر از اعضای پارلمان عراق استعفای خود را اعلام کردند و خواستار «عقب نشینی ارتش از این شهرها و آزادی احمد الالوانی نماینده پارلمان» شدند.

احمد الالوانی در تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۱۳ بازداشت شده است. برادرش، پنج نیروی گارد و یک عضو نیروهای امنیتی در جریان درگیری هایی که در خلال بازداشت وی روی داد، کشته شدند. این نماینده پارلمان عراق از اعتراضات ضد دولتی حمایت می‌کرد.

کد خبر 244414
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز