همشهری آنلاین: بر اثر انفجار سه خودرو بمب گذاری شده و انفجار یک بمب کنار جاده ای کار گذاشته شده در بغداد ، ۸ نفر کشته و ۳۳ نفر زخمی شدند.

۴۱ کشته و زخمی در انفجارهای یکشنبه بغداد

به گزارش واحد مرکزی خبر، مقامات عراقی تصریح کردند: سه حمله با خودروی بمب گذاری شده و انفجار یک بمب که کنار یک جاده کار گذاشته شده بود، سه محله پایتخت عراق را لرزاند.

حوادث امروز به علت انفجار خودروهای بمب گذاری شده درمناطق شرق و شمال و جمیلیه بغداد روی داد.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد : در دو روز گذشته یکصد ترورست القاعده در دو شهر« فلوجه و رمادی» کشته یا زخمی شدند.

وزارت دفاع عراق امروز اعلام کرد: در درگیری های دیشب نیروهای امنیتی با گروه های تروریستی در استان الانبار ، پنجاه و پنج تروریست به هلاکت رسیدند.

در اطلاعیه وزارت دفاع آمده است: «علی ابو دجانه» یکی از سرکردگان القاعده هم در میان کشته شدگان است.

با کشته شدن ابو دجانه شمار سرکردگان به هلاکت رسیده القاعده در استان الانبار به شش تن رسیده است.

مهمترین آنها عبدالرحمن بغدادی و شاهر وهیب و دو تن از اتباع کشور تونس هستند.

منابع امنیتی وزارت دفاع عراق گفته اند: در 48 ساعت گذشته 68 تروریست القاعده کشته و 32 تن دیگر زخمی و بازداشت شده اند.

این منابع گفته اند: زخمی شدگان منبع اطلاعاتی مهمی برای نیروهای امنیتی بشمار میروند.

در همین حال سپهبد «علی غیدان» فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق هم اعلام کرد: در حال حاضر نیروهای نظامی عراق با همکاری عشایر استان الانبار با چهار گروه تروریستی ، داعش ، الجیش الاسلامی ، کتائب ثوره العشرین و مجلس شورای مجاهدین وابسته به القاعده در حال جنگ است .

به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق ، این گروه های تروریستی سعی دارند ، مردم دو شهر رمادی و فلوجه را برای خود سپر قرار دهند تا جان خود را نجات دهند و در عین حال غافلگیرانه به نظامیان حمله کنند.

فرماندهی ارتش عراق گفته است: از ساعات اولیه امروز هم نیروهای امنیتی با همکاری قبایل به منطقه الجزیره در پانزده کیلومتری شهر رمادی مرکز استان الانبار حمله کردند.

به گفته وزارت دفاع این منطقه یکی از مراکز القاعده و داعش به شمار میرود.

در درگیری های امروز گفته شده است که تعدادی از افراد القاعده و تروریست ها کشته و نیروهای امنیتی نیز چندین خودروی نظامی و غیر نظامی وابسته به گروه های مسلح را تصاحب کردند.

این درگیری ها همچنان ادامه دارد.

نوری مالکی نخست وزیر عراق گفت : جنگ در استان الانبار تا پاکسازی کامل این استان از وجود تروریست ها همچنان ادامه خواهد داشت.

مالکی افزود : القاعده سعی داشت این استان را با حمایت برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به یک امارت ویژه تندروها درآورد اما هوشیاری به موقع نیروهای امنیتی مانع از اجرایی شدن این طرح شوم تروریست ها شد.

همچنین شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد: وزارت دادگستری عراق از اجرای حکم اعدام هجده فرد تروریست خبر داد که چهار تن از آنها از سرکرده های اصلی القاعده بودند.

این شبکه به جزئیات بیشتر این خبر اشاره نکرد.

کد خبر 244784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز