همشهری آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین صفایی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قواصبح امروز با حضور در جمع کارکنان قرارگاه پدافند هوایی در سالن شهید مطهری این قرارگاه گفت: اجتماع عظیم بشری در اربعین امسال باعث شگفتی همگان شد و این اجتماع عظیم نشانه وجود حقیقتی ناب در کربلاست.

حجت الاسلام صفایی با اشاره به آیه "ومکروا ومکرالله" بیان داشت: کلمه مکر یک بار معنایی منفی به معنی حیله و توطئه و یک بار معنایی مثبت به معنی خنثی کردن حیله و توطئه دارد و خداوند مکر بنی امیه و یزیدیان را با حادثه عاشورا و اربعین خنثی کرد.

وی افزود: پایه گذار زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین صحابی خاص پیامبر یعنی جابربن عبدا... انصاری است.او با بصیرتی که داشت و یا شاید به دستور خود پیامبر این آیین را پایه گذاری کرد و امروز می بینیم مراسم زیارت اربعین امام حسین (ع) در کربلا با حضور عظیم شیعیان و عاشقان آن حضرت با جمعیتی قریب به 20 میلیون نفر برگزار می گردد.
حجت الاسلام والمسلمین صفایی ادامه داد: این اجتماع عظیم در روز اربعین که جهان را به شگفتی وا داشته نشانه وجود حقیقتی ناب در کربلاست.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوابا مقایسه مراسم اربعین حسینی با آیین و مراسمات سایر اجتماعات بشری تصریح کرد: در همه ادیان آیین ومراسمات مذهبی وجود داردکه همراه با اجتماعات بشریست. بزرگترین این آیین ها و مناسک، حج مسلمانان است که با جمعیتی قریب به 2 میلیون نفر برگزار می شود این درحالیست که مراسم اربعین حسینی با وجود مشقت های بسیار مانند پیاده روی چند ده کیلومتری در سرما و وجود تهدیدات بسیار از سوی دشمنان شیعیان با شرکت حدود 20 میلیون نفر از عاشقان و ارادتمندان آن حضرت بر پا می شود.

کد خبر 243757
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز