همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) آجا گفت: رادار قدرتمند " آرش" مهمترین دستاورد قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) آجا فردا رونمایی می‌شود.

فرزاد اسماعیلی

به گزارش تسنیم، سردار امیر فرزاد اسماعیلی عصر امروز در بازدید از منطقه پدافند هوایی شرق در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) به‌عنوان خط مقدم دفاع از کشور جمهوری اسلامی ایران در 3 هزار و 600 نقطه گسترش دارد.

وی با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی شرق یکی از نقاط گسترش یافته در کشور است، افزود: سامانه‌های موشکی، شنود الکترونیکی، ارتباطی و راداری، سامانه‌های توپخانه‌ای و سایر سامانه‌ها برای حفظ و حراست از مرزها پیش‌بینی شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) آجا تصریح کرد: آمایش سرزمینی از سه سال گذشته آغاز شده و در بسیاری از نقاط سامانه‌های پدافند هوایی برای افزایش پوشش نسبی تمام ارتفاعات سطوح پائین، متوسط و بالا افزایش و در برخی نقاط جابه‌جا شده است.

وی بیان کرد: پدافند هوایی خراسان جنوبی از اهمیت بالایی برخوردار است و میزان پوشش آن مطلوب و قابل قبول است.

پدافند هوایی شرق پدافندی منسجم است

اسماعیلی افزود: در پنج سالی که پدافند هوایی خراسان جنوبی تفکیک شده، شاهد فعالیت پدافند هوایی منسجم و با ارتباط قوی با سایر پدافندهای هوایی نیروهای مسلح هستیم.

وی با اشاره به رونمایی رادار آرش، اظهار کرد: این رادار به‌طور کامل بومی و به دست جوانان پدافند خاتم الانبیاء(ص) ارتش طراحی و تولید شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) آجا از اهداف طراحی این رادار به کشف و شناسایی و در بخشهای جنگ الکترونیک که مدنظر فرمانده کل قوا است، اشاره کرد.

وی افزود: این رادار قدرتمند فردا به شبکه یک‌پارچه پدافند هوایی کشور اضافه خواهد شد.

افتتاح مرکز عملیات منطقه‌ای بومی پدافند هوایی

اسماعیلی گفت: مرکز عملیات منطقه‌ای بومی پدافند هوایی به‌عنوان پروژه پیامبر اعظم(ص) در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: پدافند هوایی با هر متجاوز و متخلف که قوانین بین المللی را رعایت نکند مقابله خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) آجا تصریح کرد: ایران اسلامی شاهد فضایی امن در کشور است و تجاوزات هوایی که در بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم، در این کشور مشاهده نمی‌شود.

کد خبر 241905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز