همشهری آنلاین: گردهمایی روحانیون نیروهای مسلح استان سمنان امروز با حضور رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) حجت الاسلام والمسلمین انصاری و روحانیون نیروهای مسلح استان سمنان به میزبانی عقیدتی سیاسی مرکز آموزش و میدان تیر گروه پدافند هوایی سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین انصاری طی سخنانی با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع)گفت: مراتب علم مردم در چهار چیز است: اول شناخت مبدا؛ دوم خود شناسی؛ سوم مسئولیت شناسی و چهارم دشمن شناسی.

وی با اشاره به اهمیت شناخت دشمن ادامه داد: یکی از وظایف ما و به طور کلی کسانی که در امور فرهنگی و تبلیغی خدمت میکنند شناساندن دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب به مردم است و اینکه مقام معظم رهبری(مد ظله عالی)تاکید دارند دشمن را بشناسید، تهاجم فرهنگی رابشناسید و همه نسبت به مسایل فرهنگی مسئول هستند؛ نشان دهنده اهمیت این بحث می باشد و ما روحانیون که درس دین را خوانده ایم باید دغدغه دینی و فرهنگی بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشیم.

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه افزود: ما در یگانهای نظامی فرصتهای مناسب و خوبی برای تبلیغ فرهنگ دینی داریم چرا که اوقات جمعی از جوانان که در ابتدای راه هستند و آمادگی کامل جهت شناخت و معرفت دینی دارند در اختیار ما قرار دارد. اگر خوب برنامه ریزی کنیم و دلسوزانه کار کنیم می شود از این فرصت به بهترین وجه استفاده کرد و تاثیرات بسیار زیادی بر آینده این جوانان بر جای گذاشت. ما روحانیون می توانیم با رعایت اخلاق و منش طلبگی و ارتباط صمیمی با این قشر مهم و آینده ساز جامعه و تهیه خوراک مناسب و با ارزش فرهنگی که نشأت گرفته از قران کریم و روایات اهل بیت و بزرگان دین است، سلامت فکری و روحی این عزیزان را تضمین کنیمتا انحرافات و تهاجم فرهنگی تاثیر کمتری بر این عزیزان داشته باشد.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم حضرت حجت الاسلام والمسلمین سواد کوهی نماینده سازمان عقیدتی سیاسی و ارشد روحانیون ارتش در استان سمنان هدف از برگزاری این گردهمایی را هماهنگی بیشتر روحانیون استان و تبادل نظر در رابطه با مسایل مهم فرهنگی و سیاسی دانست.

کد خبر 242260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز