همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین انصاری رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با حضور در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه خاتم الانبیاءپدافند برگزار شد در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: خدا را شکر می‌کنیم که یکی از آرزوهای پدافند که تشکیل دانشگاه بود محقق شده و ان شاءالله شما جوانان عزیز به عنوان اولین دانشجویان این دانشگاه فتح باب و شروع مقدسی باشید برای یک مجموعه ارزشمند در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

حجت الاسلام انصاری در ادامه با اشاره به جایگاه علم با نقل حدیثی از امام علی علیه السلام اظهار داشت:امیر المومنین علی (ع) می‌فرماید "حیات الارض بالانسان" زندگی زمین با وجود انسان است که معنی پیدا می کند "و حیات الانسان بالعقل" و زندگی انسان هم به واسطه ی عقل بوده و انسان بدون عقل مرده متحرک است وعقل وسیله کنترل تفکر اوست "وحیات العقل بالعلم" زندگی عقل هم بوسیله ی علم است؛ البته علم در اینجا به معنی معرفت و شناخت است و هر چند علم هم به تنهایی انسان را نجات نمی دهد.

کسانی که در کربلا آمدند و آن خیانت را کردند خیلی از آنها اهل علم هم بودند اما علم به دردشان نخورد."وحیات العلم بالعمل" خداوند در بسیاری از آیات قران راه نجات انسان را ایمان و عمل صالح می داند. اگر انسان خدا را به بهترین دلیل و برهان اثبات کند ولی در کار و فعلش خدا نباشد به درد او نخواهد خورد لذا ما در روایت داریم که از علم به حجاب اکبر یاد شده وآن علمی است که با عمل توام نیست .

"وحیات العمل بالاخلاص" در تعالیم عالی الهی خود عمل هم به تنهایی ارزش نیست چه بسا انسانهایی که کارهای زیادی انجام می دهند ولی منفعت نمی برند چون کارشان محتوا و مغز ندارد اخلاص مغز عمل است.

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقایع روز 16 آذر سال 1332 و شهادت شهیدان بزرگ نیا، قندچی و شریعت رضوی در دانشگاه تهران گفت: این سه شهید افتخارات جنبش دانشجویی در کشور عزیز ما در شصت سال پیش هستند.

خون این سه شهید به زمین ریخت ولی این خون ها به یک درخت تناور و محکمی تبدیل شد به نام نهضت دانشجویی مبارزه با ظلم، استبداد و سلطه؛ لذا دانشجویان کشور ما باید به خود ببالند که در طول تاریخ، دانشجویان در مبارزه با سلطه پیش قدم بوده اند وامروز هم بحمدالله علیرغم وجود تبلیغات بسیار مسموم دشمن در دانشگاه ها یکی از بصیر ترین و آگاه‌ترین و متدین ترین وانقلابی ترین قشرهای این کشور دانشجویان عزیز ما هستند که نمونه آن را در تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام دیدیم؛ همچنین یکی از بخش های مهم ایجاد حماسه 9 دی بعد از فتنه دانشجویان و دانشگاه ها بودند.

کد خبر 241609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز