همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین انصاری امروز ضمن بازدید از مرکز آموزش و میدان تیر پدافند هوایی سمنان در جمع کارکنان وظیفه این یگان گفت: انسانها همواره به دنبال یک هدف و مقصود به نام نقطه کمال هستند؛ فطرت همه انسانها کمال جوست. امانکته اینجاست که انسانها در تشخیص و مصداق این نقطه کمال متفاوت هستند.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه با اشاره به وجود انواع دیدگاه‌ها نسبت به کمال افزود: گروهی از انسانها نقطه مطلوب را مال و به دست آوردن ذخایر دنیایی می‌دانند و هیچوقت هم سیر نمی شوند. وقتی ایده کسی این باشد برای به دست آوردن مقصودش به هر وسیله متوسل می‌شود. گروهی دیگر تمام تلاش و کوشش و فکر شان به دست آوردن قدرت است و کمال را در قدرت می‌بینند که این دیدگاه خود منشا بسیاری از بی عدالتی‌ها و ظلم‌هاست همانطور که اگر امروز امریکا این همه بی رحمی، ظلم و ستمگری می‌کند به دلیل این است که نقطه کمال را قدرت می‌داند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری در ادامه معرفی انواع دیدگاه‌ها نسبت به کمال بیان داشت: گروه دیگر هم کسانی هستند که کمال را به حسب، نسب، طایفه، حزب و گروه می دانند و اینچنین می‌شود که کسی که چندین سال مسئولیت مهم داشته وبه واسطه قدرت و حزب و گروه به جایی رسیدهنه تنها آب به آسیاب دشمن میریزد بلکه برای آسیاب دشمن آب هم می‌آورد.

ایشان در خصوص دیدگاه الهی نسبت به کمال اظهار داشت: اما خداوند نقطه مطلوب را در آیه شریفه بیان نموده که همه مردم را مورد خطاب قرارداده و می‌فرماید:"یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی"ما شما انسانها را از دو جنس خلق کرده ایم که برای حرکت به سوی مطلوب که همان نقطه کمال است همدیگر را کامل کنید بعد در ادامه آیه می‌فرماید: ما شما را از طوایف و قبیله‌های مختلفی خلق کردیم اما عزیزترین شما با تقوی ترین شماست. یعنی در دیدگاه الهی نقطه کمال تقوی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) بیان داشت : امام کاظم(ع) به هشام می فرماید ای هشام لقمان به پسرش فرمود اگر می خواهی عاقل ترین مردم باشی همیشه در مقابل حق متواضع باش ای پسرم دنیا مثل دریای عمیقی است که خیلی از آدمها که شنا بلد نیستند غرق می شوند تنها راه نجات در این دریای عمیق داشتن کشتی است که اسم آن کشتی تقوی است؛حال این کشتی یک سری لوازمی نیازدارد، محموله و بار این کشتی باید ایمان به خداوند و معاد باشد، بادبان و انچه که عامل حرکت این کشتی است توکل می باشد، ناخدای این کشتی عقل است، راهنما و قطب نمای کشتی علم ، معرفت و آگاهی بودهو سکان این کشتی صبر است.

کد خبر 242259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز