همشهری آنلاین: رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پایان مرحله نخست عملیات ساخت صحن حرم مطهر علوی تحت عنوان صحن حضرت زهرا (س) با ۴۵ روز تاخیر خبر داد.

«حسن پلارک» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طبق زمان بندی صورت گرفته فاز نخست پروژه صحن حرم مطهر علوی (ع) در شهر نجف اشرف در عراق باید پایان امسال تمام می‌شد اما با تاخیر 45روزه اواسط اردیبهشت ماه سال آینده اتمام می‌یابد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اضافه کرد: بخش نخست پروژه احداث صحن حرم مطهر علوی (ع) به ساخت اسکلت و سقف صحن اختصاص دارد که تا کنون بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است.

پلارک زمان بندی صورت گرفته برای پایان فاز نخست را دو سال عنوان کرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: فاز دوم این پروژه نیز به سفت کاری و تزئینات صحن اختصاص دارد که به محض پایان فاز نخست شروع می‌شود.

به گفته پلارک بخشی از کارهای فاز دوم پروژه در حین اجرای فاز نخست انجام شده است و نگرانی برای پایان به موقع این بخش وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پروژه صحن حضرت زهرا (س) در 220 هزار متر در حال اجرا است، یادآور شد: از این مساحت، 120 هزار متر به صحن و شبستان حضرت زهرا (س) اختصاص یافته که در برخی نقاط در چهار طبقه و در برخی نقاط دیگر در سه طبقه طراحی شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اضافه کرد: این مجموعه دارای موزه، مهمانسرا، کتابخانه و ساختمان اداری حرم مطهر است.

کد خبر 243625
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز