دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس اقتصاد مسکن پیش بینی کرد: بازار مسکن تا پایان سال هیچگونه افزایش قیمتی ندارد و در مقابل از اواخر بهمن ماه با رونق در خرید و فروش‌ها همراه می‌شود.

ایسنا نوشت: عباس زینعلی اظهار کرد: تا اواخر بهمن ماه امسال رونق خرید و فروش به بازار مسکن وارد می شود و این بازار از رکود فعلی دور می شود.

وی در پیش بینی خود از وضعیت بازار مسکن تا پایان سال افزود: از ابتدای امسال تاکنون بازار مسکن با رکود و توقف در سرمایه گذاری ها همراه بوده است و حال کم کم به حالت گذشته برمی‌گردد و بازار مسکن جایگاه قبلی خود را نشان می دهد.

به گفته زینعلی، تا پایان سال دوباره سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن می آیند اما به این دلیل نیست که قیمتها افزایش یابد و نابه سامانی در بازار رخ دهد بلکه بازار رونق می گیرد.

این کارشناس اقتصاد معتقد است: برای فعالسازی اشتغال و صنایع دیگر ابتدا باید بازار مسکن پر رونق شود تا علاوه بر سرمایه‌های در گردش ، اشتغال و رونق بازار اقتصادی وارد میدان شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حرکت به بازار بورس و دیگر بازرهای سرمایه گذاری اشباع شده است و باید برای فعالسازی اشتغال، بازار مصالح ساختمانی و دیگر مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان تلاش کرد.

زینعلی با اشاره به افزایش ساخت وسازها و صدور پروانه‌های ساخت طی سال اخیر گفت:این آمار ساخت و ساز نوید بخش وجود تعداد قابل توجه ساخت و ساز و رونق بازار مسکن را می دهد.

وی افزود: در سال جاری با هیچگونه افزایش قیمتی مواجه نخواهیم بود اما دوباره سرمایه‌ها برای رونق بیشتر بازار به سمت مسکن می آیند.

به گفته این کارشناس اقتصاد مسکن، همواره مسکن از سرمایه گذاریهای موفق در طول دوران مختلف بوده که در بلند مدت انتظار سود را برآورده کرده است و حال این بازار درانتظار ورود رونق است.

وی با اشاره به سود مناسب بازار مسکن طی سالها گفت: سود بازار مسکن همواره با استقبال سرمایه گذاری همراه بوده اما بازارهایی همچون بورس، مصالح ساختمانی، ارز و سکه همواره با فراز و نشیب همراه بوده است.

کد خبر 243450
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز