مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: زیرگذر عابر پیاده چهارراه ولیعصر هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد. بدین‌ترتیب عبور عابران پیاده از شلوغ‌ترین چهارراه پایتخت به زیر زمین منتقل می‌شود تا علاوه بر تأمین امنیت، باعث کنترل ترافیکی این محور ‌شود.

زیر گذر

 بدین‌ترتیب عبور عابران پیاده از شلوغ‌ترین چهارراه پایتخت به زیر زمین منتقل می‌شود تا علاوه بر تأمین امنیت، باعث کنترل ترافیکی این محور ‌شود.

به گفته عظیم بابایی شهردار منطقه 6، تأخیر در افتتاح پروژه به‌دلیل تغییر در شکل پروژه و تحریم در خرید پله‌های برقی بود. این پروژه از سال 1390آغاز شد و در آن، 8ورودی و خروجی با 16دستگاه پله‌برقی طراحی شد. دستگاه آسانسور هم پیش‌بینی شد که یک دستگاه تا 2‌ماه آینده نصب می‌شود و یک دستگاه دیگر با تکمیل خط 3مترو نصب خواهد شد. تمامی سیستم‌های آتش‌نشانی، برق اضطراری، مخازن ذخیره آب و گازوئیل و موضوعات فنی و ایمنی در پروژه تأمین شده است و تمامی درهای ورودی کرکره‌ای و ضد‌گلوله هستند که به‌صورت برقی با قابلیت کنترل از مرکز باز و بسته می‌شوند. فضای پروژه نیز 4هزار مترمربع است.

از طرفی با اتصال مستقیم زیرگذر به خط 4مترو در محدوده پارک دانشجو مسافرین مترو می‌توانند مستقیما و بدون نیاز به آمدن به سطح خیابان از مجموعه زیرگذر استفاده کنند. علاوه بر این مسافرین BRT نیز در 3ورودی می‌توانند مستقیما وارد مجموعه زیرگذر شوند. تمام ورودی‌ها پله رفت و برگشت دارند اما 2ورودی یکی در شمال که به‌صورت برگشت و دیگری در شمال غرب به‌صورت رفت ساخته شده، تکی هستند. پله برقی‌ها از شرکت کره‌ای با مرغوب‌ترین نوع تهیه شده تا پاسخگوی حجم بالای تردد در این پروژه باشد. همچنین پروژه به‌صورت دو منظوره درنظر گرفته شده است که هم به‌صورت 24ساعته و هم مطابق با ساعت کار مترو کار می‌کند. ورودی زیرگذر نیز از ورودی مترو کوچک‌تر است تا از نظر دید بصری و فیزیکی در آن محدوده مشکلی ایجاد نشود.

کد خبر 243030
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز