همشهری آنلاین: شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در اطلاعیه‌ای از شرکت آب و فاضلاب تهران خواست نسبت به اقدامات اساسی برای تعویض لوله آب و جلوگیری از خسارت به تونل مترو در خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل چهارراه امیراکرم - جمهوری اقدام اساسی کند.

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) در اطلاعیه‌ای از شرکت آب و فاضلاب تهران خواست نسبت به اقدامات اساسی برای تعویض لوله آب و جلوگیری از خسارت به تونل مترو در خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل چهارراه امیراکرم جمهوری اقدام اساسی کند که متن آن به شرح زیر است.

همان‌گونه که قبلاً نیز اعلام شد شرکت مترو تهران افزون بر 5 ماه قبل با اتمام عملیات تونل‌سازی جنوب خط 3 و اتمام عملیات شفت خروج طی صورتجلسه‌ای که به امضای نمایندگان این شرکت، شهرداری و شرکت آب و فاضلاب تهران نیز رسید با رعایت همه استانداردهای لازم، سازه نگهبان لوله شرکت آب و فاضلاب واقع در چهارراه ولیعصر (عج) حدفاصل چهارراه امیراکرم - جمهوری را توسط پیمانکار خود و با نظارت آبفای تهران اجرا کرد که نهایتاً مسیر تردد وسایط نقلیه از حدود 3 ماه پیش در آن مسیر از سر گرفته شد.

به رغم این که -نشتی آب از چند ماه پیش از این قسمت به تونل مترو مشاهده و موضوع مرتب به مسئولان شرکت آب و فاضلاب اعلام می‌شد اما متأسفانه عدم اقدامات پیشگیرانه منجر به ترکیدگی آب در حدود دو هفته پیش در همین نقطه شد که مشکلاتی را برای شهروندان تهرانی و نیز تونل مترو تهران ایجاد کرد.

هر چند اقدامات ترمیمی شرکت آب و فاضلاب در دو هفته پیش به طور مقطعی از نشتی آب جلوگیری کرد اما از چند روز پیش مجدد نفوذ آب به بخشی از تونل آغاز شد و موضوع بار دیگر به این شرکت اعلام شد اما متأسفانه این بار نیز به موقع وارد عمل نشدند و متأسفانه ساعت 6 صبح امروز جمعه نیز در همان نقطه قبلی بروز اتفاق، شاهد ترکیدگی لوله آب بودیم که آب به داخل تونل مترو هم نفوذ کرد.

از آنجا که به منظور افتتاح قریب الوقوع، تجهیزات برقی و کابل کشی در این بخش از مترو به پایان رسیده است هر گونه سهل انگاری در انجام اقدامات اساسی در مورد لوله آب در این منطقه، احتمال هر گونه رخداد و حادثه جبران ناپذیری را برای مترو در پی خواهد داشت که انتظار می‌رود شرکت آب و فاضلاب تهران برای همیشه طول حدود 30 متری لوله آب پوسیده در این منطقه را به جای هر بار تعمیر، تعویض کند تا بیش از این شاهد مشکلات این چنینی نباشیم.

شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) انتظار دارد حوادثی نظیر نشست معابر، ترکیدگی لوله آب و فاضلاب و... در بافتهای فرسوده شهر با توجیه عملیات تونل سازی مترو در نقاط مختلف تهران متوجه این شرکت نشود چرا که این دور از انصاف است که هر گونه حادثه این چنینی را به مترو نسبت دهیم.

کد خبر 243897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز