همشهری‌‌نلاین: خطابه‌های امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) همزمان با ماه‌های محرم و صفر در ایستگاه‌های منتخب مترو، تصویرگری می‌شود.

مترو

به گزارش تسنیم، عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در حاشیه بازدید از این نمایشگاه عطر سیب گفت: بخشی از برنامه های فرهنگی و ارزشی شهرداری تهران به مناسبت ماه محرم با هدف تعمیق فرهنگ عاشورایی در زندگی اجتماعی مردم با استفاده از ظرفیت فضاهای شهری اجرا می‌شود و یکی از آنها تصویرگری خطابه‌های امام حسین (ع) و حضرت زینب(س) است.

او گفت: یادآوری واقعه عاشورا از طریق تصاویر و بیلبوردها در جای خود اقدام ارزشمندی است که در همه سال‌های گذشته انجام شده است، اما افزون بر این موضوع باید روند فعالیت‌ها و سیاستگذاری‌های فرهنگی به سمتی حرکت کند که فرهنگ و سیره حسینی(ع) در زندگی مردم جاری و ساری شود. با چنین رویکردی روند اجرای برنامه های شهرداری در ماه‌های محرم و صفر به گونه‌ای پیش‌بینی شده مردم در زندگی هر روزه بخشی از فرهنگ حسینی(ع) و عاشورایی را با خود مرور کنند.

او اضافه کرد: برنامه‌‌های شهرداری طوری برنامه‌ریزی شده که در دو ماهه محرم و صفر به طور مستمر ادامه دارد و این برنامه ها مختص دهه عاشورا نیست.

به گفته رمضانی تصویرگری خطابه‌های حضرت سید الشهدا(ع) در کربلا و حضرت زینب(س) در شام یکی از برنامه‌هایی است که در ماه های محرم و صفر در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران و همچنین میدان امام حسین(ع) اجرا می‌شود.

به گفته رمضانی ایستگاه‌های متروی تهران محل رفت وآمد و مراجعه گروه های مختلفی از افراد جامعه هستند و با توجه به همین موضوع قرار شده بخشی از برنامه‌های ارزشی و فرهنگی محرم و صفر امسال با استفاده از ظرفیت های موجود در این ایستگاه ها اجرا شود.

او همچنین گفت: از 50 نفر نگارگران برجسته کشور برای مشارکت در این ویژه برنامه فرهنگی و ارزشی دعوت کرده‌ایم.

اجرای ویژه برنامه آئینی مذهبی (نمایشگاه، نشست و سخنرانی، مرثیه سرایی، اجرای نمایش و ..) در پیاده میدان امام حسین(ع) هم بخشی از برنامه‌های فرهنگی و ارزشی است که چهره شهر را در ماه محرم تغییر می‌دهد.

کد خبر 237516
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز