یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: دیروز میلیون‌ها نفر از مسلمانان جهان مراسم بزرگداشت روز عاشورا را در ده‌ها کشور از پاکستان تا انگلیس برگزار کردند.

مراسم

در بعضی کشورها مانند پاکستان و یمن، این مراسم با انفجارها و حملات مرگبار، باز هم خونین شد و شیعیان درحالی‌که مشغول سوگواری امام حسین(ع) بودند، به شهادت رسیدند. در قاهره تلاش سلفی‌ها و وهابیون باعث شد که پلیس مصر از برگزاری مراسم روز عاشورا در مسجد معروف رأس‌الحسین جلوگیری کند.

مراسم روز عاشورا با حضور میلیون‌ها مسلمان در کشورهای انگلیس، آلمان، لبنان،بحرین، میانمار، ترکیه، یمن، بنگلادش، پاکستان، افغانستان، تانزانیا و چندین کشور مسلمان و غیرمسلمان دیگر برگزار شد. مراسم عاشورای حسینی در کربلا با حضور بیش از چهار میلیون زائر و ضمن تدابیر بی‌سابقه امنیتی در تاریخ عراق، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری براثای عراق، استانداری کربلا اعلام کرد که بیش از چهار میلیون زائر از مناطق مختلف عراق و کشورهای دیگر وارد استان کربلا شدند تا در مراسم عزاداری عاشورا شرکت کنند.بنا بر اعلام استانداری کربلا، نزدیک به 400هزار نفر از زائران امسال کربلا از اتباع کشورهای خارجی بودند و کربلا امسال شاهد حضور زائرانی از 25کشور مختلف از سراسر جهان بود.منابع امنیتی عراق نیز اعلام کردند که تدابیر شدید امنیتی در سراسر این کشور به اجرا درآمد تا امنیت برگزاری مراسم عاشورا در کربلا و دیگر مناطق عراق تضمین شود.

بنا بر اعلام نیروهای امنیتی عراق، بیش از 35هزار ارتشی، پلیس و نیروی امنیتی در اطراف و داخل شهر کربلا مستقر شدند تا امنیت زائران حسینی را تأمین کنند.هر ساله میلیون‌ها نفر از عزاداران حسینی از سراسر جهان و نیز مناطق مختلف عراق راهی کربلا می‌شوند تا در مراسم عاشورا حضور پیدا کنند و به‌دلیل اقدامات تروریستی که در سال‌های گذشته علیه زائران انجام شده، این مراسم در عراق تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود.

کد خبر 192311
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز