همشهری آنلاین: شبکه یک سیما پخش سه فیلم تلویزیونی، چندین مستند و میان‌‌برنامه‌های گوناگون در کنار پوشش مراسم عزاداری در نقاط مختلف کشور را برای ماه محرم در دستور کار خود قرار داده است.

محرم

به گزارش خبرنگار مهر، مستند "حکایت یک روز" درباره راهپیمایی بزرگ اربعین به سمت کربلا است و مستند "راه طولانی پیامبر" به عزاداران افغان می‌پردازد.

مستند "محرم در روستا" نیز در چهار قسمت 15 دقیقه‌ای درباره عزاداری در روستاهای کشور است. همچنین سه فیلم تلویزیونی "روز سرنوشت"، "بازگشت به جهنم" و "تمام سرخ عاشقی" در ماه محرم روی آنتن می‌رود.

مستند "معبری به آسمان" در هفت قسمت 25 دقیقه‌ای با موضوع شهدا و با تهیه‌کنندگی امیر بنان هم از جمله برنامه‌های ماه محرم شبکه یک است که در خصوص ماجراهای گردان تخریب و برخی فرماندهان شهدای این گردان تهیه شده است.

پخش برنامه‌های سوگواری از نقاط مختلف کشور و با آیین و رسوم محلی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام محرم از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این برنامه در چهار قسمت 15 دقیقه‌ای عزاداری سنتی مردم چهار روستا از روستاهای کشور را پخش می‌کند و البته در این مستند آداب و رسوم محلی شهرستان‌های مختلف کشور نیز شرح داده می‌شود.

پخش مراسم روز عاشورا در قزوین و مراسم تشت‌گذاری در اردبیل از جمله ویژه‌های این شبکه در روزهای نهم و دهم محرم است که با هدف توجه و بزرگداشت آیین و رسوم محلی مردم کشور روی آنتن می‌رود.

میان‌برنامه‌های پنج تا 10 دقیقه‌ای از عزاداری مردم شهرهای مختلف کشور نیز در فواصل برنامه‌ها در ایام محرم پخش می‌شود.

کد خبر 237301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز