شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

فیلمبرداری فیلم سینمایی «لامپ صد» به نویسندگی و کارگردانی سعید آقاخانی به نیمه رسید تا امیدواری‌ها برای حضور این فیلم در جشنواره سی و دوم بیش از پیش شود.

سینما - فیلم صد

این فیلم با نام قبلی «هیولا» داستان زندگی فرزین با بازی محسن تنابنده را روایت می‌کند که معتاد است و خانواده‌اش را در طول داستان درگیر ماجراهایی می‌کند. گروه سازنده فیلم این روزها در خیابان‌های تهران مشغول فیلمبرداری هستند و در روزهای آینده برای ادامه کار پایتخت را ترک می‌کنند.

فیلم سینمایی «طبقه حساس» ساخته کمال تبریزی هفته آینده تحویل دفتر جشنواره فیلم فجر می‌شود. فیلمنامه این درام طنز را پیمان قاسمخانی نوشته و داستان درباره مردی است که همسرش را بعد از مرگ در یک قبر 2طبقه دفن می‌کند اما پس از مدتی که سر مزار همسرش می‌رود، متوجه می‌شود به اشتباه مردی غریبه را در طبقه دیگر قبر دفن کرده‌اند. رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، بهاره رهنما و پیمان قاسمخانی از بازیگران تازه‌ترین تجربه تبریزی هستند. این فیلمساز پرکار حدود یک دهه پیش با فیلم سینمایی «مارمولک» حضوری بسیار موفق در جشنواره فجر داشت اما پس از آن فیلم‌هایش به سرانجام مشخص نرسید و حالا چند پروژه ناکام در سینما و تلویزیون دارد. شاید امسال سال تبریزی و طبقه حساس او باشد!

نسخه اولیه فیلم سینمایی «ملبورن» به دفتر جشنواره فیلم فجر ارائه شده و تا 20روز دیگر نسخه نهایی آن آماده نمایش می‌شود. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی نیما جاویدی داستان زوجی جوان را روایت می‌کند که در آستانه سفر درگیر ماجراهایی پیچیده می‌شوند. کیانوش عیاری مشاور کارگردان پروژه است و بازیگرانی چون مانی حقیقی، پیمان معادی، نگار جواهریان، روشنک گرامی و پرستو مقدم در آن ایفای نقش کرده‌اند. علی سرابی هم بازیگردان پروژه ملبورن بوده است.

صداگذاری دومین ساخته بلند سینمایی رضا عطاران با نام «رد کارپت» توسط پیمان واحدی آغاز شده و کار ساختن موسیقی توسط حمیدرضا صدری به پایان رسیده است. البته نسخه ابتدایی این فیلم بدون صداگذاری و انجام امور فنی 14آذرماه به درخواست دبیرخانه جشنواره فیلم فجر به دفتر جشنواره ارائه شد اما قرار است نسخه قابل نمایش آن تا آخر دی‌ماه با پایان مراحل فنی به دفتر جشنواره تحویل شود. رضا عطاران، سوسن پرور، مارک انصاری، امیر نوری، کریستین بی‌فورت، ماریلو مینگ لانا و علی سرتیپی بازیگران این فیلم هستند که در خلاصه داستان آن آمده است: شما که غریبه نیستی، من 38سال از خدا عمر گرفتم، 13سال تئائر کار کردم، هنوز وضعیتم اینه، هیچی به هیچی، بالاخره باید کاری می‌کردم دیگه، اونور فکر می‌کنم می‌تونم کار کنم، می‌تونم شکوفا بشم.

کد خبر 242348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز