چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

۱ - قائم‌مقام دبیر جشنواره فیلم فجر، دبیر جشنواره و رئیس کاخ جشنواره از آغاز به‌کار سامانه ثبت نام اینترنتی فعالان عرصه رسانه برای حضور در دوره سی و دوم جشنواره خبر داد.

ثبت نام آنلاین و ۵ فیلم حوزه

 ابراهیم داروغه‌زاده درباره اهمیت این شیوه ثبت نام به ستاد خبری جشنواره گفت: این شیوه نظم بیشتری مهیا می‌کند تا فضای کاخ جشنواره دور از حاشیه‌های مرسوم به فعالیت خود ادامه دهد. وی از همه فعالان رسانه‌ای درخواست کرده است تا از سه‌شنبه 19تا دوشنبه 25آذرماه با مراجعه به سامانه اینترنتی fajrfilmfestival. ir نسبت به ثبت نام برای حضور در کاخ جشنواره اقدام کنند.

2 - حوزه هنری امسال با 5فیلم سینمایی «مهمان داریم»، «مروا»، «حق سکوت»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» و « بیداری برای سه روز» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور می‌یابد. به گزارش فارس، حوزه هنری که پارسال «حوض نقاشی» مازیار میری، «خسته نباشید» محسن قرایی و «تاج‌محل» دانش اقباشاوی را به ضیافت جشنواره‌ آورده بود، امسال با دستی پرتر در مهم‌ترین رویداد سینمای ایران شرکت می‌کند. مهمان داریم محمدمهدی عسگرپور، با مضمونی خانوادگی و دفاع‌مقدسی، مروا نخستین تجربه کارگردانی کریم فائقیان با مضمونی دینی و عاشورایی، حق سکوت محمدهادی ناییجی به تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی، فرشته‌ها با هم می‌آیند ساخته حامد محمدی نویسنده فیلم‌های «طلا و مس» و حوض نقاشی و در نهایت بیداری برای سه روز مسعود امینی با بازی پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی نمایندگان حوزه هنری در فجر سی و دوم خواهند بود.

3 - فیلمبرداری فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» در تهران به پایان رسید و گروه تولید برای ادامه کار به جزیره کیش رفت. حمید نعمت‌الله که تلاش می‌کند سومین تجربه کارگردانی خود را برای نمایش در جشنواره سی و دوم آماده کند، پس از پایان کار در کیش همراه همکارانش به بندر لنگه می‌رود. به گزارش هنر آنلاین، حامد بهداد، طناز طباطبایی، حبیب رضایی، هومن برق‌نورد و علی عمرانی در این فیلم بازی می‌کنند و تدوین همزمان آن را خشایار موحدیان بر عهده دارد. نعمت‌الله آخرین بار 5سال پیش با «بی‌پولی» در جشنواره حضور داشت.

4 - احمدرضا درویش کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران پس از ۱۰ سال دوری از جشنواره فیلم فجر با «رستاخیز» به مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران بازمی‌گردد تا یک اتفاق مهم را رقم بزند. او پس از این همه سال دوری با فیلمی دینی به جشنواره می‌آید و یکی از آثار مهم و برجسته سینمای ایران را در حوزه تاریخی و مذهبی به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. به گزارش ایسنا، رستاخیز به نوعی می‌تواند کم‌کاری سینمای ایران را در بخش تولید آثار دینی و مذهبی به‌ویژه واقعه کربلا جبران کند چرا که پس از «روز واقعه» شهرام اسدی، دست سینمای ایران در این زمینه خالی بوده است. گفته می‌شود تازه‌ترین ساخته درویش استانداردهای سینمای ایران را در حوزه تولید فیلم و تدارک صحنه‌های جنگی به‌شدت ارتقا داده است. حالا همه علاقه‌مندان منتظر تماشای این فیلم در جشنواره امسال هستند.

کد خبر 242109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز