چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

فیلم سینمایی «افق ؛ عمودی است» نخستین فیلم بلند سینمایی هوشمند ورعی است که با زمان ۳‌ساعته و در۱۵ پلان سکانس برای نمایش در جشنواره فیلم فجر مراحل نهایی را می‌گذراند.

سینما - فیلم افق عمومی است

7‌هنرجوی ممتاز یک آموزشگاه آزاد سینمایی پس از انجام تمرینات ۳‌ماهه نقش‌آفرینی در پلان سکانس‌های ۳۰ الی ۴۵ دقیقه‌ای فیلم را به انجام رسانده‌اند. درصورتی که این فیلم به جشنواره امسال برسد می‌توان گفت فیلمی متفاوت لااقل از نظر فرم مهمان جشنواره سی و دوم خواهد بود.

تدوین «تمشک» آخرین ساخته سامان سالور تا پایان این هفته توسط هایده صفی یاری به پایان می‌رسد و کار صدا‌گذاری آن آغاز می‌شود. البته هنوز قطعی نشده که چه‌کسی قرار است کار صدا‌گذاری و ساخت موسیقی این فیلم را برعهده بگیرد و از اوایل هفته آینده بلافاصله و پس از تدوین، کار صدا‌گذاری این فیلم آغاز خواهد شد. البته براساس پیش‌بینی گروه سازنده تا پایان هفته آینده نسخه‌ بازبینی فیلم به هیأت انتخاب سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر ارائه می‌شود. فیلمبرداری تمشک اواخر مهرماه سال‌جاری در شمال کشور آغاز شد. سامان سالور که خودش هم تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد از مهدی پاکدل، نیکی کریمی و سمیرا حسن پور برای حضور جلوی دوربین تمشک کمک گرفته است. تمشک اثری متفاوت در کارنامه سالور به شمار می‌رود. «آمین خواهیم گفت» فیلم قبلی این کارگردان که در سی امین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد هنوز به اکران درنیامده است.

درحالی‌که بسیاری از فیلم‌های متقاضی شرکت در جشنواره امسال فیلم فجر یا در مرحله تولید یا پس از تولید هستند برخی کارگردان‌ها که فیلم خود را در زمانی مناسب کلید زدند در زمان کمتر از 2‌ماه تا برگزاری جشنواره توانسته‌اند فیلم‌هایشان را با آرامش از آب و گل درآورند و به نسخه آماده نمایش شده برسند. هاتف علیمردانی ازجمله این کارگردانان است. صداگذاری و ساخت موسیقی «مردن به وقت شهریور» به پایان رسیده است. علیمردانی فرم حضور در جشنواره را پر کرده است. فیلم آماده نمایش و برای بازبینی به دفتر جشنواره ارسال شده است.

در مردن به وقت شهریور حمید فرخ‌نژاد، هانیه توسلی و نازنین بیاتی بازی کرده‌اند. این فیلم داستان پسری است که تنها ۶‌ماه برای شرکت در کنکور زمان دارد. علیمردانی کارگردانی فیلم‌های «به خاطر پونه»، «یک فراری از بگبو» و «راز دشت تاران» را در کارنامه دارد.

فیلم سینمایی کلاشینکف ساخته سعید سهیلی مراحل پایانی تدوین را توسط سیپده عبدالوهاب می‌گذراند و به‌زودی توسط محمود موسوی‌نژاد صداگذاری می‌شود. همچنین به‌زودی نسخه‌ای از فیلم به دفتر جشنواره ارائه می‌شود. فیلمنامه این فیلم را مهدی محمدنژادیان و سعیدسهیلی نوشته‌اند و سهیلی خود تهیه‌کنندگی فیلم جدیدش را برعهده دارد. سهیلی این فیلم را اثری مردانه دانسته که بیشتر بازیگران آن نیز مرد هستند.

رضا عطاران، ساعد سهیلی، فرهاد اصلانی، اندیشه فولادوند، شقایق فرهانی و جمشید هاشم‌پور بازیگران این فیلم هستند. بیشتر صحنه‌های فیلم سعید سهیلی در تهران فیلمبرداری شده و فقط چند سکانس آن در شمال کشور جلوی دوربین رفته است. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و روایت مردی است که با یک کلاشینکف در خیابان حضور می‌یابد.

کد خبر 242924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز