مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: از ساعت ۱۰روز شنبه ۹آذر همزمان با بهره‌برداری از پل طبقاتی صدر، فصل جدیدی در تاریخ پل‌سازی‌ کشور گشوده می‌شود.

روبان افتتاح این پروژه سرانجام پس از 26‌ماه کار طاقت‌فرسا بریده می‌شود تا به‌عنوان یک نماد ملی، ایران را وارد باشگاه اختصاصی کشورهای دارای فناوری ساخت بزرگراه طبقاتی کند. تا پیش از ساخت این بزرگراه، توان اجرای آن، تنها در انحصار 4کشور آمریکا، ژاپن، آلمان و فرانسه بود و مهندسان ایرانی ما را به‌عنوان پنجمین کشور اجرا‌کننده این طرح در جهان مطرح کرده‌اند.

طولانی‌ترین بزرگراه طبقاتی کشور به طول 11کیلومتر در تقاطع قیطریه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تعدادی از نمایندگان مجلس، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و برخی دیگر از مقامات لشگری و کشوری به بهره‌برداری می‌رسد. همزمان بزرگراه صدر سابق در تراز صفر نیز که نسبت به گذشته بهبود یافته، با انجام عملیات اصلاحات هندسی در گره‌های ترافیکی بدون محدودیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ماه‌های اخیر علاوه بر عملیات پل‌سازی‌، عملیات ترمیم روکش آسفالت، خط‌کشی جدید ترافیکی، روشنایی مسیر، رفع نواقص کانال‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در مسیر بزرگراه سابق انجام شده است.

کد خبر 240420
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز