گروه شهری: در آستانه افتتاح پل طبقاتی صدر تعدادی از خبرنگاران، فیلمبرداران و عکاسان رسانه‌های گروهی مسیر۱۱کیلومتری پل صدر را با اتوبوس طی کردند.

نکته مهم مورد توجه برای شهروندان تهرانی نیز اینکه پل طبقاتی صدر هفته آینده افتتاح می‌شود. سیدمازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اعلام اینکه هزینه ساخت تونل نیایش 860میلیارد تومان و هزینه ساخت پل صدر 640میلیارد تومان شده گفت: برآوردهای اولیه ما در مورد هزینه ساخت این پروژه درست بود و نیاز به قرارداد الحاقی نخواهد داشت. وی رقم 5هزار میلیارد تومانی پروژه نیایش - صدر را که از سوی برخی افراد اعلام شده کذب محض دانست وگفت: حسابرس مستقل گزارش مالی ما را مطلوب دانسته بنابراین سیستم مالی ما یکی از شفاف‌ترین سیستم‌های مالی است؛ ضمن اینکه شورای شهر تهران هم روی کار ما نظارت دقیق دارد.

به گزارش همشهری، بخشی از بازدید دیروز خبرنگاران اختصاص به ساختمان مرکز کنترل ترافیک نیایش داشت. در این مرکز عملکرد ترافیکی2 سازه مختلف از نظر ساختاری یکی تونل نیایش و دیگری پل صدر به‌صورت یکپارچه تحت مدیریت و کنترل هوشمند قرار خواهد گرفت. حجت‌الله بهروز قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک که خبرنگاران را در این بازدید همراهی می‌کرد، اظهار داشت‌: با افتتاح پل طبقاتی صدر 30درصد از طول سفر برای شهروندانی که در مسیرهای شرق به غرب، غرب به شرق و شرق به سمت مرکز قصد تردد داشته باشند کاهش خواهد یافت. با افتتاح پل طبقاتی صدر علاوه برتکمیل آخرین حلقه‌های بزرگراهی شهر تهران شاهد تأثیر بسزای آن بر وضعیت ترافیکی در معابر شرق به غرب و بزرگراه‌های همت و حکیم خواهیم بود و ارتباط خوبی بین شمال به شرق، شمال به مرکز و غرب تهران فراهم خواهد شد.

البته با توجه به نزدیکی زمان افتتاح پل طبقاتی صدر، قائم‌مقام معاون حمل ونقل و ترافیک نیز برای آگاهی شهروندان به ارائه یکسری اطلاعات ترافیکی پرداخت. وی دراین باره از نصب 23دوربین ثبت تخلفات سرعت غیرمجاز روی این پل عظیم سخن گفت که تردد شهروندان روی این سازه عظیم را کنترل می‌کنند.

همچنین سیستم‌های ITS یا کنترل هوشمند ترافیک و تابلوهای الکترونیکی آماده ثبت سرعت عبور و مرور خواهند بود. به‌گفته بهروز سرعت مجاز برای تردد از روی پل صدر 60کیلومتر است و در رمپ‌های ورودی و خروجی نیز سرعت مطمئن30کیلومتر درنظر گرفته شده است ضمن اینکه با توجه به نصب سیستم ثبت تخلف روی پل، عبور خودروهای سنگین نظیر اتوبوس و کامیون و موتور‌سیکلت ممنوع خواهد بود.

سید مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران نیز با حضور در جمع خبرنگاران از وجود سنسورهایی خبر داد که کار تشخیص یخزدگی سطح پل را برعهده دارند تا براساس وضعیت آب و هوایی چنانچه یخزدگی اتفاق بیفتد توسط تابلوهای هشدار دهنده‌ای که در ورودی پل نصب‌شده از رانندگان خواسته شود با احتیاط تردد کنند.

کد خبر 240148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز