گروه شهری: با افتتاح پل طبقاتی صدر، علاوه بر گشایش ترافیک بزرگراه صدر، بزرگراه‌های مهمی نظیر شهید همت، شهید زین‌الدین، شهید حکیم، رسالت، شهید مدرس، یادگار امام و شهید چمران نیز تحت‌تأثیر این پل، ترافیکی روان‌تر خواهند داشت.

سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران، بهبود وضعیت ترافیک بزرگراه‌های اطراف یا بزرگراه‌های موازی با بزرگراه صدر را طبیعی و قطعی دانست و اظهار کرد: وقتی معبر و راه جدیدی در شبکه معابر شهر ایجاد می‌شود، بخشی از تقاضاهای سفر در سایر بزرگراه‌ها نیز متناسب با جنس سفر مردم جابه‌جا می‌شود و به سمت معبر ترافیکی جدید سوق می‌یابد.

وی به‌عنوان مثال از آثار مثبت ترافیکی بهره‌برداری از بزرگراه امام علی بر بزرگراه‌هایی نظیر بسیج، رسالت، شهید همت و شهید زین‌الدین سخن گفت و افزود: بزرگراه امام علی حتی روی تقاضای سفر در برخی بزرگراه‌های شمالی و جنوبی نظیر شهید مدرس و شهید چمران نیز اثرات مثبت گذاشت.

تشکری هاشمی پیش‌بینی کرد که با بهره‌برداری از کریدور شرقی ـ غربی جدیدی که با طبقاتی کردن بزرگراه صدر در شمال تهران ایجاد شده است، ترافیک بزرگراه‌های شهید همت، شهید زین الدین و رسالت بیش از همه تحت‌تأثیر قرار بگیرد. وی ضمن اشاره به اینکه با بهره‌برداری از بزرگراه طبقاتی صدر در واقع کارکرد ترافیکی تونل نیایش کامل خواهد شد، در این‌باره توضیح داد: پیش از ساخت تونل نیایش، بزرگراه نیایش در مسیر غرب به شرق به بن بست می‌رسید و عملا یک فاصله در شبکه معابر شرقی ـ غربی پایتخت را موجب می‌شد اما با اتصال 2 بزرگراه صدر و نیایش به یکدیگر از طریق تونل و پل طبقاتی، بزرگراه نیایش به‌طور کامل از بن بست خارج می‌شود.

به گفته معاون شهردار تهران، از آنجا که بزرگراه نیایش از سمت شرق به خیابان ولیعصر متصل بود، شهروندان تمایل چندانی برای تردد در مسیر غرب به شرق این بزرگراه نداشتند؛ ضمن آنکه کریدورهای شریانی درجه 2برای هدایت بار ترافیک به داخل این بزرگراه مناسب نبودند و در نتیجه از ظرفیت بزرگراه نیایش به نحو مطلوب استفاده نمی‌شد اما اکنون با اتصال بزرگراه صدر به تونل نیایش، بیش از پیش از این مسیر بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به فراهم شدن دسترسی بزرگراه امام علی در مسیر بزرگراه شهید صدر، اظهار کرد: در برخی بزرگراه‌ها به‌دلیل اینکه دسترسی به مسیرهای شمالی ـ جنوبی فراهم نبود، بار ترافیکی زیادی به بزرگراه‌هایی که چنین دسترسی‌هایی داشتند، تحمیل می‌شد اما اکنون با وجود دسترسی بزرگراه امام علی به بزرگراه طبقاتی صدر، بخشی از بار ترافیک شمالی ـ جنوبی در بزرگراه شهید بابایی نیز کاسته خواهد شد و از طریق بزرگراه صدر در مسیر بزرگراه امام علی جاری می‌شود.

کد خبر 235596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز