گروه شهری: هفته آینده پرونده بزرگراه شهید باکری بسته می‌شود و با بهره‌برداری از ۲پل باقیمانده از ۴پل تقاطع بزرگراه شهید باکری و آزاد راه تهران - کرج که ارتباط این بزرگراه با باند جنوب آزاد راه را تأمین می‌کنند این بزرگراه به پایان راه می‌رسد.

بزرگراه

ساخت بزرگراه شهید باکری از مهرماه سال 85آغاز شد و با توجه به موانع بسیار و وجود 7تقاطع غیرهمسطح در مسیر این بزرگراه 7.6کیلومتری هفته آینده با اتصال کامل به آزاد راه تهران- کرج این بزرگراه به‌طور کامل به شبکه بزرگراهی پایتخت متصل خواهد شد. 2پل دسترسی باقیمانده این بزرگراه که شنبه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد، شمال این بزرگراه را به شرق آزاد راه تهران- کرج و همچنین مسیر غرب آزاد راه را به شمال باکری متصل می‌کند. مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در این‌باره گفت: اتصال بزرگراه شهید باکری به آزادراه تهران- کرج از طریق 4پل ارتباطی انجام‌ می‌شود.

در سال 1390پل‌های ارتباطی باند شمال آزادراه تهران- کرج به بزرگراه شهید باکری که تأمین‌کننده جهت‌های حرکتی شمال به غرب و شرق به شمال بودند، بهره‌برداری شد. در فاز دوم ازپروژه احداث تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران- کرج، 2پل دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید تا در مجموع 4پل بتنی به‌طور کامل زیر بار ترافیکی برود. 2پل آماده بهره‌برداری شامل پل دسترسی باند جنوب آزادراه تهران- کرج به شمال بزرگراه شهید باکری(غرب به شمال) و پل دسترسی شمال بزرگراه شهید باکری به باند جنوب آزادراه تهران- کرج(شمال به شرق) است.

پل‌های غرب به شمال و شمال به شرق تقاطع بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران- کرج، با 2روش اجرایی متفاوت احداث ‌شده است. عبور از روی رودخانه شرقی- غربی میانرود، رمپ دسترسی پارک ارم، خطوط متروی تهران- کرج و آزادراه تهران- کرج از دشواری‌های اجرای این دو پل ارتباطی بوده است. بخش‌های شمالی و جنوبی این پل‌ها که در شمال و جنوب آزادراه تهران- کرج قرار‌گرفته‌اند، به روش پل‌های بتنی درجا احداث ‌شدند و بخش‌های میانی با‌ توجه به عدم‌امکان احداث پایه در رفیوژ‌میانی آزادراه، به روش پل‌های بتنی صندوقه‌ای پیش تنیده و البته با استفاده از شیوه بتن ریزی درجا مورد اجرا قرار‌ گرفت.

بزرگراه شهید باکری به‌عنوان دروازه ورودی پایتخت در محدوده غربی شهر است که با ایجاد دسترسی به بزرگراه‌های غربی- شرقی پایتخت نقش قابل توجهی در کاهش بار ترافیکی ورودی به پایتخت را خواهد داشت. در واقع با انتخاب بزرگراه شهید باکری در لحظه ورود به شهر تهران، نه‌تنها از حجم ترافیک در آزادراه تهران- کرج (بخش حد فاصل تقاطع بزرگراه شهید باکری تا تقاطع شیخ فضل‌الله) کاسته‌ می‌شود بلکه سایر بزرگراه‌های شمالی- جنوبی شهر تهران همچون بزرگراه شهید ستاری و بزرگراه یادگار‌امام(ره) نیز ترافیک متعادل‌تری خواهند داشت.

براساس این گزارش با بهره‌برداری از این پروژه و با زیر بار رفتن پل شمال به شرق، شهروندانی که قصد دارند از مناطق غربی و شمال غربی پایتخت (مناطق 5 و 22) به سمت مرکز شهر حرکت کنند، می‌توانند از طریق بزرگراه شهید باکری و پل شمال به شرق وارد مسیر غرب به شرق آزادراه تهران- کرج شده و به سمت تقاطع بزرگراه شیخ فضل‌الله با بزرگراه جناح ادامه مسیر دهند.

کد خبر 237937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار