گروه شهری: در مراسم بهره‌برداری از پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند جنوبی آزاد راه تهران - کرج، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران کفایت اجرای طرح‌های بزرگراهی در شهر تهران را اعلام کرد و از لزوم تمرکز بر توسعه ناوگان حمل و‌نقل عمومی سخن گفت.

پل

به گفته قالیباف، امروز راه‌حل نجات ما از چالش‌های پیش رو اتخاذ رویکردهای انسان‌محور و توسعه اجتماعی است. شهردار تهران گرچه از اتمام طرح جامع بزرگراهی شهر تهران سخن گفت و اینکه انصافا از نظر تعداد بزرگراه‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح به شرایط قابل‌قبولی دست یافته‌ایم اما تأکید کرد که همچنان در شهر ترافیک آزار‌دهنده و غیرقابل‌قبول است و هم آلودگی هوا کشنده است. این در حالی است که از نظر قالیباف حفظ جان انسان‌ها برهمه واجب است و در هیچ شهر بزرگی در دنیا اینگونه نیست که ابتدا هوا را آلوده کنند و سپس برای رفع این آلودگی دست به چاره‌اندیشی بزنند زیرا آلودگی که تولید شد برای ازبین بردن آن چند صد برابر هم هزینه شود باز امکان از بین بردنش نیست بنابراین باید از اول اجازه ایجاد آلودگی ندهیم.

یکی دیگر از چالش‌هایی که شهروندان تهرانی با آن درگیر هستند آلودگی صوتی است که به گفته قالیباف هرچند گوش ما به آن عادت کرده اما آثار سوء‌اش همچنان باقی است. وی در توضیح راهکارهایی که مدیریت شهری درنظردارد ظرف 4سال آینده اعمال کند، به اصلاح فرهنگ ترافیکی اشاره کرد و گفت: هر چقدر هم بزرگراه بسازیم ولی میزان ورود خودرو، نحوه استفاده از آن و سبک زندگی مان را تغییر ندهیم فایده‌ای ندارد.

شهردار تهران از انجام هر اقدامی که منجر به جذب سفر و افزایش انگیزه استفاده از خودرو شود مخالفت کرد و گفت: باید به توسعه حمل ونقل عمومی تمرکز کنیم به‌نحوی که به ازای هر 300متر از منزل شهروندان امکان دسترسی به یک ایستگاه حمل و نقل عمومی فراهم شود.بنابراین گزارش با همه اینها به‌نظر می‌رسد ساخت زیر گذر در تقاطع شیخ فضل‌الله و ستارخان ازجمله آخرین طرح‌های عمرانی از این دست باشد که برای حل ترافیک شهر تهران اعمال خواهد شد،

به همین دلیل قالیباف هم از لزوم ساخت زیر گذری در تقاطع‌های گیشا، شیخ فضل‌الله و ستارخان سخن گفت تا حرکت‌های شمالی و جنوبی را به مسیر‌های شرقی -غربی تبدیل کند و دیگر اینکه تکمیل حلقه‌های اتوبانی در غرب تهران تقریبا به اتمام رسیده و تنها باید ادامه شهید حکیم بعد از دریاچه خلیج‌فارس به سمت ورد‌آورد تکمیل شود. وی گفت: این بخش نیز در دست انجام است که با اتمام آن حلقه اتوبانی غرب تهران به‌طور کامل تکمیل خواهد شد.

قالیباف در بخش دیگری از اظهاراتش که به مناسبت افتتاح پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری ایراد می‌شد از لزوم آشنایی با فرهنگ حسینی سخن گفت و تأکید کرد: در این ایام در کنار عزاداری‌ها و شب‌زنده‌داری‌ها که بسیار پسندیده است اما باید تلاش کنیم یک اصل مهم را در زندگی خود رعایت کنیم ؛ اینکه مال حرام به زندگیمان وارد نشود. از نظر قالیباف اگر در جامعه شاهد زرو زور و تزویر هستیم به‌دلیل انباشت مال حرام است به همین دلیل‌ماه محرم ماه یادآوری سبک زندگی است.

روند تدریجی تغییر مدیران در شهرداری

شهردار تهران  در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند جنوبی آزاد ‌راه تهران - کرج با حضوردرجمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره تغییر و تحولات مدیران در شهرداری گفت: در دولت در سطح رئیس دولت تغییر انجام شد که به تبع آن شاهد بودید که تغییرات اساسی در سطح نفرات صورت گرفت اما در حوزه مدیریت شهری شهردار تهران تغییر پیدا نکرده است که همه مدیران جابه جا شوند، البته نمی‌دانم اصلا درست است که با تغییر شهردار تهران یا دولت، همه مدیران آنها نیز عوض شوند یا خیر؟

اما در مورد خودم باید بگویم که در دوره سوم مدیریتی در شهرداری تهران قرار دارم و طبیعتا نباید انتظار داشته باشید که همه معاونین و شهرداران را جابه جا کنم؛ چرا که بخشی از این افراد نیروهای کارآمدی هستند که بعد از این سال‌ها باید ارتقا یابند یا جابه‌جا شوند. وی روند تغییرات در شهرداری تهران را تدریجی دانست و گفت: شرط مهم در تغییرات این است که به امور لطمه نخورد؛ ضمن اینکه برنامه 4سال آینده ما آماده است و این تغییرات لطمه‌ای به روند کارها نخواهد زد.

افتتاح زیباترین و کم‌نظیر‌ترین پل‌های ارتباطی شهر تهران

دیروز مازیارحسینی از پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به‌عنوان کم نظیرترین و زیباترین پل‌های ارتباطی شهر تهران نام برد که از سوی انجمن بتن ایران نیز به‌عنوان سازه بتنی برتر کشور انتخاب شده است. وی قول داد، ظرف حداکثر یک‌ماه آینده 6هکتار فضای سبز اطراف بزرگراه شهید باکری تحویل داده شود. معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به اینکه این دو پل جهتی چپگرد جمعا به طول 2هزار و 725متر گرچه از نظر عددی سنگین نیست اما ویژگی‌های خاصی دارد،گفت:

یکی از این ویژگی‌ها دهانه 96متری آن و دیگری این است که در این پل انواع تعاریف در برقراری ارتباط وجود دارد. مازیار حسینی با اشاره به جهت شرقی - غربی آزادراه تهران - کرج و شمالی - جنوبی بزرگراه شهید باکری گفت: در این شرایط، می‌بایست قوس90درجه را طی می‌کردیم تا گردش ترافیکی تأمین شود و اساسا با بهره‌برداری از این پل ما تعریف جدیدی از ورودی‌های شهر تهران خواهیم داشت. وی ادامه داد: قبلا آزادراه تهران - کرج در نهایت به پل‌های جناح می‌رسید اما گلوگاه بعدی پل ستارخان با 2لاین بود که کشش نداشت در عوض از امروز مردم می‌توانند قبل از جناح و ستارخان ازطریق پل‌های ارتباطی باکری به سمت همت و حکیم هدایت شوند.

کد خبر 238217
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز