مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین جشنواره آموزشی و ترویجی مشکات با موضوعات شهروندی همچون محیط زیست شهری، پسماند و پاکیزگی محله، فرهنگ ترافیک، فرهنگ آپارتمان نشینی و حقوق همسایگی، شهر زیبا، ایمنی و پیشگیری فعالیت خود را آغاز کرد.

جشنواره مشکات

به گزارش همشهری آنلاین، جشنواره آموزشی مشکات با اهدافی همچون ایجاد اعتماد و همبستگی متقابل بین شهروندان و مدیران شهری، ایجاد شهری پایدار و یادگیرنده، رونق و نشاط آفرینی در فضای آموزشی شهروندی، کشف و معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های گوناگون شهروندان ساکن در محلات 374گانه تهران و ارتقای سطح آگاهی عمومی شهروندی برگزار خواهد شد.

این جشنواره در 12 محور مختلف برگزار می‌شود که شامل محیط زیست شهری، پسماند و پاکیزگی محله، فرهنگ ترافیک، فرهنگ آپارتمان نشینی و حقوق همسایگی، شهر زیبا، ایمنی و پیشگیری از حوادث شهری، تاکسی و حمل ونقل عمومی، اتوبوس و حمل ونقل عمومی، مترو و حمل ونقل عمومی، فضای سبز شهری، سبک زندگی و الگوی مصرف و شهر و بحران های طبیعی خواهد بود.

امسال شهرداری منطقه 12 تهران میزبان دبیرخانه فرهنگ ترافیک است. محمد باصری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 12 در این جلسه به ارائه گزارش آمار و ارقام دور نخست جشنواره مشکات در این منطقه پرداخت و اظهار داشت: « در دور نخست جشنواره مشکات حدود 10 هزار نفر از شهروندان ساکن منطقه 12 با ارسال آثار در قالب های مختلف نقش مهمی در رونق گیری این طرح آموزشی داشتند. در حال حاضر مدیران شهری به این باور رسیده اند که همه مشکلات با بحث فرهنگ سازی حل شدنی است.»

باصری در ادامه به نقش منطقه 12 در دور دوم جشنواره مشکات اشاره کرد و گفت: « تصور می کنم منطقه 12 به این دلیل که کانون شهر تهران است برای محور فرهنگ ترافیک تعیین شده که کاملا صحیح به نظر می رسد. ما برای رسیدن به فرهنگ والای شهروندی، به ویژه در حوزه حمل ونقل و ترافیک نیازمند مشارکت بین سازمانی داریم. چرا که این گره تنها به دست مسئولان شهرداری تهران بازشدنی نیست.»

باصری در پایان به تجربه موفق مشارکت شهرداری منطقه 12 با اصناف بازار برای منع تردد موتورسیکلت ها در این بخش از شهر اشاره کرد. سرای محلات، معاونت های امور اجتماعی و فرهنگی و ادارات آموزش های شهروندی مناطق 22 گانه پذیرای آثار شهروندان خواهند بود.

کد خبر 239776
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز