همشهری آنلاین: سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران از تقدیم برنامه عملیاتی پنج ساله دوم (سال ۱۳۹۳-۱۳۹۷) شهرداری تهران در ۹ فصل و ۲۸ بخش و ۱۴۸ ماده و با قید یک فوریت به شورای شهر خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد علی عفتی داریانی، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری رویکرد اصلی حاکم بر برنامه عملیاتی پنج ساله دوم شهرداری را رویکرد توسعه اجتماعی اعلام کرد و افزود: در رویکرد توسعه اجتماعی، نگاه شهروندمدار و انسان محور با هدف رفع نیازهای انسانی در تمام ابعاد آن و توجه ویژه به توسعه فرهنگ قرآنی، اشاعه و ترویج شعائر مذهبی به ویژه اقامه نماز و اتخاذ رویکرد مسجدمحوری در توسعه و برنامه ریزی شهر مدنظر قرار گرفته است.

همچنین در زمینه توسعه حمل ونقل عمومی؛ توجه ویژه به توسعه مترو، پایش و کاهش آلایندگی های زیست محیطی، بهبود و اصلاح فرهنگ ترافیک، از نکات مهم مورد توجه این برنامه بوده است.

دکتر داریانی صیانت از منابع و سرمایه‌های طبیعی شهر، برنامه ریزی توسعه شهر بر اساس توان اکولوژیکی شهر، توسعه یکپارچه و متوازن فضای سبز شهری و استفاده از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد برای تصمیم سازی، پایش و نگهداشت محیط زیست و فضای سبز شهری با اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه و کنترلی در زمینه آلودگیهای زیست محیطی را از اولویتهای برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران در حوزه محیط زیست و فضای سبز اعلام کرد.

وی افزود: لایحه برنامه عملیاتی پنج ساله شهرداری تهران حاصل تلاش مجموعه مدیران و کارشناسان شهرداری تهران و بهره مندی از مشارکت و همفکری صاحب نظران و اندیشمندان خارج از شهرداری و مستند به مجموعه اسناد پشتیبان است که در 9 فصل و 28 بخش و 148 ماده تقدیم شورای اسلامی شهر تهران شده است.

کد خبر 240783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز