همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان این که نگاه جامعه به تطهیرکنندگان یا همان شستشو دهندگان اموات تغییر کرده است گفت:‌ با همکاری دانشگاه امام صادق (ع) اقدامات ویژه‌ای برای ارتقاء منزلت تطهیرکنندگان شاغل در سازمان انجام شده که ارتقاء و تغییر نگاه آن ها به شغل خودشان و تا حدودی در نگاه جامعه را به دنبال دشته است .

به گزارش همشهری آنلاین، اکبر توکلی با بیان این مطلب اظهار کرد: این تغییر نگاه اقدامی تدریجی است اما با کارهایی که انجام می‌دهیم قصد داریم تطهیرکنندگان سازمان دیگر شغل خود را پنهان نکرده و در جامعه با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین این اقدامات تغییر نام و اصطلاحات به کار برده شده در سازمان بوده است که مراجعه کنندگان نیز از اسامی جدید استفاده کرده و به مرور زمان اسامی قدیمی که سال‌ها کاربرد داشت از بین خواهد رفت. تغییر نام غسال به تطهیرکننده، تغییر نام غسالخانه به سالن تطهیر و نام گذاری ساختمان عروجیان به جای ساختمان متوفیات نمونه‌هایی از این تغییرات است.

توکلی خاطرنشان کرد: تطهیرکنندگان و همچنین مباشران، همان افرادی که بستگان اموات را از ابتدای ورود به بهشت زهرا (س) تا پایان مراسم کفن و دفن و انجام امور اداری همراهی می‌کنند، آموزش‌های متعددی در حوزه مسایل بهداشتی، مذهبی، احکام و.. می‌بینند. همچنین مشاوران خانواده و روانشناس نیز به صورت دوره‌ای در سازمان حاضر شده و مشکلات کارکنان را بررسی می‌کند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با تاکید بر این که کارکنان سازمان به ویژه افرادی که در بخش‌های یاد شده فعالیت می‌کنند نیازمند تجدید روحیه مضاعف هستند گفت:‌ کارکنان باید حتما از مرخصی‌های خود استفاده کرده و از امکانات در نظر گرفته شده در شهرهای سیاحتی و زیارتی بهره مند شوند.

توکلی افزود: در گذشته بستگان اموات به تطهیرکنندگان پول می‌دادند اما این اقدام را نیز ممنوع کردیم تا شان تطهیرکنندگان حفظ شود. اما اگر افرادی مایل به کمک و اهداء پول به تطهیر کنندگان باشند صندوقی در سالن تطهیر در نظرگرفته شده که می‌توانند مبلغ دلخواه خود را در آن قرار دهند. مجموع مبلغ داخل صندوق آخر ماه میان تطهیرکنندگان تقسیم می‌شود.

کد خبر 239466
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز