همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای خطاب به طرف های مذاکره کننده اعلام کردند که فرصت مذاکرات فراخ نبوده و چنانچه بخواهند مذاکرات را به یک روند فرسایشی و وقت کشی مبدل نمایند، مجلس شورای اسلامی تصمیماتی مبتنی بر مطالبه ملت ایران اتخاذ کرده و حتی در نوع همکاری های جدید با آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیز تجدیدنظر خواهد کرد.

در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بیانیه ای با امضای همه نمایندگان قرائت شد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

ملت شریف ایران در آستانه مذاکرات هسته ای در ژنو نکات زیر را متذکر می شویم:

1- جمهوری اسلامی ایران همواره بهترین مسیر حل و فصل مسئله هسته ای را مذاکره دانسته و همیشه بر لوزام مذاکرات پایبند بوده است.

2- جمهوری اسلامی ایران حقوق هسته ای خود را در چهارچوب قواعد بین المللی و ان پی تی و پادمان پیگیری نموده و همکاری همه جانبه با آژانس بین المللی انرژی هسته ای داشته است.

3- با یک نگاه آسیب شناسانه به روند بیش از یک دهه مذاکرات هسته ای، کاملا هویداست که هر گاه مذاکرات در مسیر رسیدن به یک توافق نزدیک شده به ناگاه رژیم صهیونیستی و بعضی قدرت های بزرگ در ایفای نقش خود جهت اخلال در مذاکرات حرکت کرده و عملا مذاکرات را به بن بست کشانده است.

4- اینک با توجه به مذاکرات هسته ای در ژنو اعلام می کنیم که ملت ایران به هیچ وجه از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد و برخی سردمداران غربی به جای خط و نشان کشیدن برای مذاکرات جهت خشنودی رژیم صهیونیستی باید بدانند این فرصت فراخ نبوده و چنانچه بخواهند مذاکرات را به یک روند فرسایشی و وقت کشی مبدل نمایند، مجلس شورای اسلامی تصمیماتی مبتنی بر مطالبه ملت ایران اتخاذ کرده و حتی در نوع همکاری های جدید با آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیز تجدیدنظر خواهد کرد.

5- ضمن اعتماد به مذاکره کنندگان هسته‌ای خود به خصوص وزیر محترم امور خارجه، مجلس شورای اسلامی روند مذاکرات را رصد کرده و بر ایستادگی قدرتمندانه بر روی حقوق کامل هسته ای ملت ایران تاکید می‌نماید.

کد خبر 239451
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز